Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Kirschner e.a. (2006) rammelt met zijn artikel ‘Why minimal guided instruction does not work’ aan het hek van de ‘laissez faire adepten’. Onderwijsmodellen met beperkte of helemaal geen sturing zijn erg populair. Denk aan constructivistisch, ontdekkend, probleemgestuurd en ervaringsleren. Uit empirisch onderzoek van de laatste 50 jaar blijkt echter dat weinig of geen sturing minder effectief is. Studenten leren meer met gerichte ondersteuning. Pas wanneer ze voldoende kennis hebben opgedaan, zijn ze in staat om het leerproces enigermate zelf te sturen.
Kirschner, Sweller & Clark (2006). Why minimally guided instruction does not work: An Analysis of the Failure of Constructivist, Discovery, Problem-Based, Experiential, and Inquiry-Based Teaching. Educational Psychologist 41/2.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.