Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 20-04-2006 | Article Rating | (0) reacties

Positieve waardering e-learning

Docenten, trainers en lerenden waarderen e-learning over het algemeen erg positief. Dat blijkt uit een recent gepubliceerd onderzoeksrapport van een onderdeel van Cedefop. Meer dan zeshonderd personen hebben deelgenomen aan het onderzoek.

De auteurs constateren op basis van het onderzoek:

The overall impression which permeates from this analysis is that e-learning is perceived very positively by the target group and that its future is seen as bright and expanding. However, although the vast majority finds that elearning is supporting their qualification process, clear challenges can be found in the data, as well. Attention is being drawn to the importance of the human dimension of e-learning (pedagogical and competence development) which now outshines its technological aspect. Respondents also stress the fact that e-learning requires a lot of skills (self-study-discipline, learning skills, etc.) which are not (yet) acquired by all learners and which therefore often lead to exclusion from these educational opportunities.

Verder wordt onder meer het belang van begeleiding en het modereren door de respondenten onderstreept.

De onderzoekers hebben gebruik gemaakt van een online vragenlijst. Mogelijk heeft deze methode de uitkomsten van het onderzoek wat meer rooskleurig gemaakt.

Bron: E-Learning in Europe: How do trainers, teachers and learners rate e-learning?


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 07-05-2022

Hoe de pandemie ons leren veranderde

De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.