Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 08-04-2006 | Article Rating | (0) reacties

Europese studie over ePortfolio en Readiness

Kennis over en het meten van de 'readiness' van de politiek, de burgers, organisaties en ICT-systemen wordt als cruciaal gezien in het streven naar het invoeren van ePortfolio's, de 'lifelong and life wide learning passports' van Europese burgers. Op 31 maart was een bijeenkomst in Parijs. In 16 Europese landen zijn inmiddels coordinatoren aangesteld. ePortfolio's worden geacht randvoorwaardelijk te zijn voor 'lifelong and lifewide learning'. Daarvoor is nodig:

  • Readiness of policies at local, regional and national levels – eLearning strategies for lifelong learning are needed that include ePortfolios and Europass, and support mobility, transparency and the vision of the Maastricht declaration for quality and learning based on outcomes.
  • Readiness of people in education and training systems – the competencies of teachers, trainers, administrators and managers need upgrading to implement, produce, use and assess ePortfolios.
  • Readiness of organisations – organisations need to review internal policies and procedures to reap the full benefit of ePortfolios, e.g. for competency management and development and recruitment.
  • Readiness of information systems – learner information such as Europass documents must be easily transferable/readable from/to one country and information system to another. ePortfolios must be compliant with emerging ePortfolio standards and interoperability frameworks and new architectures such as peer-to-peer systems.

Bron: EIfEL


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 07-05-2022

Hoe de pandemie ons leren veranderde

De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.