Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 06-04-2006 | Article Rating | (0) reacties

Internet beïnvloedt studie, werk en sociale relaties positief (volgens studenten)

Studenten denken dat Internet een positieve invloed heeft op studie, werk en sociale relaties. Dat is één van de voorlopige conclusies van de European Survey on Internet and Society: Students and the Internet.

NL students are less positive than SP and IT students. We have no explanation for this difference. The students are even more positive about the impact of the Internet on their studies. The students are positive about the impact of the Internet on their social relations: more than halve the students think that these relations will improve. This time NL students are more positive than SP students and IT students. A large majority of the students thinks the Internet will have a positive effect on the possibility of finding help for problem-solving.

Het onderzoek is uitgevoerd onder studenten in Florence, Barcelona en Utrecht. Ook blijkt uit dit onderzoek dat studenten Internet vooral gebruiken om te communiceren met personen die zij ook vaak face-to-face ontmoeten.

However, about one our of every five students meets new people in cyberspace (which they may or may not want to meet face-to-face).


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.