Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Games die werknemers de kneepjes van hun vak bijbrengen, blijken erg populair te zijn. Volgens ontwikkelaar Ben Sawyer beslaan deze games vijftien procent van de nonentertainment-gamesmarkt en dat aandeel zal - zo verwacht hij - alleen maar groeien. Deze markt kent nu een omzet van 50 miljoen dollar, maar verwacht wordt dat dit binnen afzienbare tijd verdubbeld zal zijn. Dat meldt Business Week. Ook ontwikkelaars hebben deze trend gesignaleerd. Cyberlore Studios - de makers van Playboy: The Mansion - maken nu ook spellen waarin verkopers leren hoe ze kunnen inspelen op de gevoelens van potentiële klanten. Canon gebruikt games om technici te leren hoe een kopieerapparaat in elkaar zit. Sawyer denkt dat games populair zijn, omdat het goedkoper is om nieuwe werknemers achter de computer te zetten dan ze over te vliegen voor een trainingsweekend. Het feit dat deze spellen goedkoper te fabriceren zijn dan commerciële games, maakt het voor ontwikkelaars aantrekkelijk om zich op deze markt te storten. Bron: Game Today en Business Week
Games die werknemers de kneepjes van hun vak bijbrengen, blijken erg populair te zijn. Volgens ontwikkelaar Ben Sawyer beslaan deze games vijftien procent van de nonentertainment-gamesmarkt en dat aandeel zal - zo verwacht hij - alleen maar groeien. Deze markt kent nu een omzet van 50 miljoen dollar, maar verwacht wordt dat dit binnen afzienbare tijd verdubbeld zal zijn. Dat meldt Business Week.
Ook ontwikkelaars hebben deze trend gesignaleerd. Cyberlore Studios - de makers van Playboy: The Mansion - maken nu ook spellen waarin verkopers leren hoe ze kunnen inspelen op de gevoelens van potentiële klanten. Canon gebruikt games om technici te leren hoe een kopieerapparaat in elkaar zit.
Sawyer denkt dat games populair zijn, omdat het goedkoper is om nieuwe werknemers achter de computer te zetten dan ze over te vliegen voor een trainingsweekend. Het feit dat deze spellen goedkoper te fabriceren zijn dan commerciële games, maakt het voor ontwikkelaars aantrekkelijk om zich op deze markt te storten.
Bron: Game Today en Business Week
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.