Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Geschiedenislessen ondersteunen met chat. Daarop promoveerde Jannet van Drie eind vorig jaar aan de Universiteit Utrecht. “Ik wilde weten of het inzetten van een elektronische leeromgeving het historisch redeneren ondersteunt”, zegt zij in NRC Handelsblad van zaterdag 25 februari. Voor het onderzoek maakte zij gebruik van het groupware programma Virtual Collaborative Research Institute, dat door de Utrechtse onderwijskundigen en docenten/onderzoekers Gijbert Erkens en Jos Jaspers is ontwikkeld. Jannet van Drie ontdekte “dat je met de computer meer kunt doen dan alleen maar informatie opzoeken. Samenwerken in een geïntegreerde elektronische leeromgeving ontlokt die processen die je als docent graag ziet.”
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.