Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Een groeiend aantal scholen in de Verenigde Staten neemt games op in het lespakket. Dat meldt Business Week op haar website. Volgens game-ontwikkelaars maakt maar liefst 10 procent van de 2500 schooldistricten die Amerika telt, gebruik van games. Vijf jaar geleden was dit een te verwaarlozen aantal. Eerder werd al melding gedaan van het gebruik van de dansgame Dance Dance Revolution in gymklassen om deze lessen leuker te maken. Nu blijkt ook dat veel leraren gebruik maken van games als Civilization en Railroad Tycoon, om de wereldgeschiedenis begrijpelijker te maken. Ook zou het helpen om leerlingen hun eigen interpretatie te geven van historische gebeurtenissen. In Europa lijkt deze nieuwe vorm van lesgeven ook aan populariteit te winnen. Volgens een enquete onder Britse leraren, gebruikt een derde van hen games als ondersteunend lesmateriaal in de klas. 59 procent van de ondervraagden overweegt om ze te gebruiken. Bron: Game Today
Een groeiend aantal scholen in de Verenigde Staten neemt games op in het lespakket. Dat meldt Business Week op haar website.
Volgens game-ontwikkelaars maakt maar liefst 10 procent van de 2500 schooldistricten die Amerika telt, gebruik van games. Vijf jaar geleden was dit een te verwaarlozen aantal.
Eerder werd al melding gedaan van het gebruik van de dansgame Dance Dance Revolution in gymklassen om deze lessen leuker te maken. Nu blijkt ook dat veel leraren gebruik maken van games als Civilization en Railroad Tycoon, om de wereldgeschiedenis begrijpelijker te maken. Ook zou het helpen om leerlingen hun eigen interpretatie te geven van historische gebeurtenissen.
In Europa lijkt deze nieuwe vorm van lesgeven ook aan populariteit te winnen. Volgens een enquete onder Britse leraren, gebruikt een derde van hen games als ondersteunend lesmateriaal in de klas. 59 procent van de ondervraagden overweegt om ze te gebruiken.
Bron: Game Today
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.