Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Een studie bij zeven bedrijven uit de Fortune top-100, laat zien dat slechts een klein gedeelte van het trainingbudget naar e-learning gaat. Tim Wentling, hoogleraar Human Resource Education aan de University van Illinois die het onderzoek uitvoerde: "Everybody wants to do it, and I think ultimately everybody will, but it's staggered in terms of where people are in the process." Wentling ziet communicatie tussen docent en student en tussen studenten onderling als de grote kracht van e-learning, maar het onderzoek laat zien dat vrijwel alle e-learning in het bedrijfsleven bestaat uit ‘doe-het-zelf-lessen’. Dat verbaast de onderzoekers. Wentling: "It's interaction with a machine, rather than with people, and we're finding interaction with people is very critical in most learning." Een uitgebreid verslag is te vinden in het online tijdschrift Retail Industry
Een studie bij zeven bedrijven uit de Fortune top-100, laat zien dat slechts een klein gedeelte van het trainingbudget naar e-learning gaat. Tim Wentling, hoogleraar Human Resource Education aan de University van Illinois die het onderzoek uitvoerde: "Everybody wants to do it, and I think ultimately everybody will, but it's staggered in terms of where people are in the process."
Wentling ziet communicatie tussen docent en student en tussen studenten onderling als de grote kracht van e-learning, maar het onderzoek laat zien dat vrijwel alle e-learning in het bedrijfsleven bestaat uit ‘doe-het-zelf-lessen’. Dat verbaast de onderzoekers. Wentling: "It's interaction with a machine, rather than with people, and we're finding interaction with people is very critical in most learning."
Een uitgebreid verslag is te vinden in het online tijdschrift Retail Industry
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.