Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
“Slimmer, sneller en gemakkelijker nakijken”
Groningen (2 december 2005) - Docenten in het voortgezet onderwijs hoeven voortaan geen proefwerken meer handmatig na te kijken. Educatieve uitgeverij Wolters-Noordhoff introduceert Digitale Proefwerken. Deze on line dienst maakt het mogelijk om digitaal proefwerken samen te stellen, te plannen, af te nemen én na te laten kijken. Dit levert scholen en docenten tijdswinst, efficiency en gemak op, zonder dat zij op kwaliteit hoeven in te leveren. Momenteel wordt met een aantal scholen getest om de landelijke introductie voor te bereiden. Vanaf de zomer van 2006 kunnen scholen tegen betaling van deze dienst gebruik maken.
Digitale Proefwerken sluiten aan bij bestaande lesmethodenDigitale Proefwerken is een systeem voor het digitaal samenstellen, plannen, afnemen en nakijken van proefwerken in een beveiligde internetomgeving. Het systeem is volledig inpasbaar in de schoolomgeving. De digitale proefwerken zijn verkrijgbaar bij alle gangbare Wolters-Noordhoff methoden, voor Nederlands, Engels, Frans, Duits, geschiedenis, aardrijkskunde, biologie en wiskunde. De proefwerken die worden aangeboden bevatten een grote variëteit aan vragen. Niet alleen multiple-choice vragen, maar ook kunnen luister- en kijkproefwerken worden afgenomen.
Grote belangstelling van scholenTer introductie van dit nieuwe systeem heeft Wolters-Noordhoff in het najaar o.a. regionale voorlichtingsbijeenkomsten georganiseerd. De belangstelling voor deze bijeenkomsten was boven verwachting. Een groot aantal scholen heeft zich inmiddels aangemeld voor Digitale Proefwerken. Momenteel ontvangen deze scholing training en wordt het systeem klaargezet; na afronding van deze voorbereidingen kunnen de scholen er direct mee aan de slag. Scholen kunnen zich aanmelden via de website http://www.digitaleproefwerken.nl.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.