Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 31-10-2005 | Article Rating | (0) reacties

Elektronisch portfolio: de lerende centraal

Van 26 oktober tot en met 28 oktober jongstleden vond in Cambridge het derde internationale ePortfolio congres plaats. Het elektronisch portfolio kan worden ingezet binnen onderwijs- en opleidingssituaties waarin de lerende zelf meer invulling kan geven aan wat, hoe en wanneer hij wil leren.

Tijdens dit congres bleek dat het elektronisch portfolio voornamelijk in het hoger onderwijs wordt gebruikt, maar dat dit instrument ook kan worden ingezet ten behoeve van performance management. Het lijkt er op dat het elektronisch portfolio een belangrijke plek aan het veroveren is binnen het onderwijs en human resource development.

Opvallend was dat de Engelse overheid een actieve rol speelt op het gebied van het elektronisch portfolio. Het maakt deel uit van de nationale "e-strategy".

Veel aandacht was er ook voor "interoperability" en "portability": aan de mogelijkheid om data uit portfolio's platformonafhankelijk te houden. Gegevens uit het ene portfoliosysteem kunnen worden geïntegreerd in een ander portfoliosysteem. Een belangrijke voorwaarde voor een leven lang leren.

Lees een uitgebreide persoonlijke impressie van dit congres....

Wilfred Rubens
rubens@e-learning.nl


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.