Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 11-06-2005 | Article Rating | (0) reacties

Proefschrift e-learning strategie instrument

Op vrijdag 10 juni 2005 is Pieter de Vries aan de Universiteit Twente gepromoveerd op een proefschrift over e-learning.

Het doel van de studie was het ontwikkelen en implementeren van een analysekader benadering (Analysis Framework Approach) voor corporate e-learning. Met behulp van dit analysekader zou een consultant beter in staat moeten zijn om bij te dragen aan het managen van de ontwikkeling van e-learning binnen een organisatie.

In zijn proefschrift presenteert De Vries een corporate e-learning strategie model, dat uit drie fasen bestaat (start, pilot, integratie). Zijn onderzoek heeft alleen betrekking op de eerste fase. Ook heeft hij voornamelijk gekeken naar "formeel leren". Uitbreiding naar "informeel leren" ligt voor de hand, zo stelt hij in het slot zijn proefschrift.

Eén van de "opponenten", professor Kleinknecht van de TU Delft, vroeg zich af of De Vries niet een te optimistisch beeld had van e-learning. Volgens De Vries wordt de kracht van e-learning op dit moment echter onderschat. Hij stelde dat daar waar e-learning een aantal jaren geleden werd "over-hyped", het fenomeen nu wordt "under-hyped".


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.