Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Maar weinig opleidingsorganisaties kunnen kwantificeren dat ze daadwerkelijk toegevoegde waarde hebben voor de doelstellingen van het bedrijf waar ze onderdeel van uit maken. Aldus een belangrijke conclusie uit een recent onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Accenture Learning. In totaal hebben 285 voornamelijk Amerikaanse respondenten aan het onderzoek deelgenomen. "According to the report, CLOs are not measuring learning’s impact in terms that can be translated into meaningful business metrics, such as increased revenues or decreased employee turnover and costs. Also, the findings show that only two percent of respondents are measured on how successfully they align the learning function to corporate strategic goals", aldus het nieuwsbericht in Learning Circuits. De onderzoekers hebben ook gekeken welke kenmerken het beperkt aantal "learning organizations" heeft dat wel in staat is om hun toegevoegde waarde voor het bedrijf meetbaar aan te tonen ("key capabilities"). Zo blijkt dat deze organisaties het leren integreren met functies als kennismanagement en performance support. Ook gebruikt men technologie om leren mogelijk te maken. Vanzelfsprekend betekent dit laatste niet dat omdat men blended learning inzet, men de meerwaarde van leren voor de bedrijfsdoelstellingen hard kan maken. Maar uit dit onderzoek blijkt wel dat "learning organizations", die minimaal de helft van hun leerprogramma's met behulp van ICT verzorgen, relatief vaak behoren tot de categorie "high performance".
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.