Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 21-01-2005 | Article Rating | (0) reacties

Uitgebreide studie leermanagementsystemen

Onderzoeker Brandon Hall heeft een nieuwe vergelijkende studie gemaakt van 52 leermanagementsystemen (LMS). Met opvallende bevindingen. Het gaat daarbij vooral om LMS-en die binnen het bedrijfsleven worden gebruikt. Elektronische leeromgevingen als BlackBoard en WebCT ontbreken.

Behalve sterke en zwakke kanten, beschrijft Hall in zijn rapport ook marktontwikkelingen. Dit levert interessant materiaal op. Zo blijkt dat 66% van alle LMS-implementaties binnen het midden- en kleinbedrijf plaats te vinden (met een gemiddelde van 75 medewerkers). Uiteraard behoort het overgrote deel van de bedrijven tot het midden- en kleinbedrijf. Toch is dit feit opvallend, omdat vaak verondersteld wordt dat je een bepaalde schaalgrootte nodig hebt voor een efficiënte invoering van een LMS. Een ander opvallend feit is dat de meeste LMS-implementaties binnen de overheidssector plaatsvinden, in vergelijking met andere sectoren.

Brandon Hall heeft de bevindingen dit keer in een kennisdatabank opgeslagen. Voor bijna $ 1.000 krijgt men drie maanden toegang tot deze databank.

Meer informatie is te vinden op:
http://www.brandonhall.com/public/publications/lms/index.htm


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.