Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Drie maal per jaar brengt Fronter een verbeterde versie uit van haar elektronische leeromgeving, Classfronter. De versie van juli is altijd vrij groot. Deze versie heeft ook dit maal belangrijke aanpassingen. De data waarop een versie uitkomt zijn: 1 maart, 1 juli en 1 december. Individuele beheerders van Fronter kunnen zelf bepalen wanneer zij de nieuwe versie installeren in hun eigen Fronter-omgeving. In juli 2004 is versienummer 2 uitgekomen; vandaar ook de naam Fronter 42. De versie van juli is altijd vrij groot. Fronter 42 heeft dit maal belangrijke aanpassingen. De aanpassingen binnen Fronter 42 zijn ondermeer de volgende (uitgebreide informatie in de bijlage versieinformatie) : 1. Presentatiepagina’s 2. Leerpaden 3. Stickies (vergelijkbaar met Post it notes) 4. Nieuwe vormen van discussies 5. Back-button 6. Absentie en cijferregistratie 7. Verbeterde zoekmachine 8. Verbeterde portfoliofuncties Over Fronter Fronter levert systemen voor elektronisch leren aan onderwijsinstellingen, overheidsinstanties en bedrijven. De op ‘Open Source’ gebaseerde technologie wordt ontwikkeld in Oslo (Noorwegen), waar het hoofdkantoor van Fronter gevestigd is. Het systeem wordt (door)ontwikkeld in nauwe samenwerking met onderwijzers en studenten. Belangrijke beslissingen op het gebied van productontwikkeling worden genomen door een referentiegroep die uitsluitend bestaat uit gebruikers. Fronter wordt gebruikt door meer dan één miljoen mensen in 8 verschillende landen. Het gebruik van Open Source Technology, de innovatieve kracht en de bijzondere gebruiksvriendelijkheid zijn enkele redenen voor Fronter’s succes in Europa.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.