Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 27-05-2004 | Article Rating | (0) reacties

E-learning biedt 75% kostenbesparing bij kennisoverdracht in reisbranche

Rijswijk, 18 mei 2004, NIAM-TMS en TUI Nederland zijn gezamenlijk genomineerd voor twee categorieën van de European Retail Solutions Awards 2004. Deze Awards worden jaarlijks uitgereikt tijdens de Retail Solutions Exhibition in Birmingham, Engeland. De uitreiking van de Retail Solutions Awards 2004 zal plaatsvinden op dinsdag 8 juni 2004. In het vierde jaar van deze awards was er een bijzonder groot aantal inschrijvingen dat door Deloitte & Touche is beoordeeld. TUI Nederland en NIAM-TMS zijn dubbel genomineerd zowel voor de categorie 'Beste gebruik van technologie voor de ontwikkeling van werknemers' als voor de categorie 'Retail Techology Team van het jaar'.

In december 2003 heeft TUI Nederland besloten een compleet nieuwe productlijn in haar assortiment op te nemen. In de reisbranche is het van cruciaal belang dat alles en iedereen gereed staat voor de begin van het zomerseizoen ofwel 1 april. Alle World of TUI Reisbureaus van TUI Nederland maar ook haar partners dienen volledig op de hoogte te zijn van de nieuwe productlijn. Via de traditionele methoden zoals trainingen in klaslokalen, PowerPoint presentaties en papieren communicatie, zou dit onmogelijk realiseerbaar zijn op een dergelijk korte termijn. TUI Nederland koos NIAM-TMS als partner voor deze uitdaging. Vorig jaar won NIAM-TMS namelijk al samen met Dixons de European Retail Solutions Award 2003 in de categorie 'Beste gebruik van technologie voor de ontwikkeling van werknemers'.

De kern van deze oplossing is het door NIAM-TMS ontwikkelde product, EasyGenerator® Suite, waarmee het eenvoudig is om trainingen te ontwikkelen en te verspreiden via elk willekeurig platform. Bovendien biedt EasyGenerator® Suite de mogelijkheid precies te zien of de trainingen ook echt gevolgd zijn door de 220 World of TUI Reisbureaus, via uitgebreide managementrapportages, wat van groot belang was voor TUI Nederland.

TUI Nederland heeft de training zelf ontwikkeld, waarbij NIAM-TMS enkele trainingsdagen verzorgde en een adviserende rol innam bij het ontwikkelen van de 12 modules door experts van TUI Nederland. Deze experts hadden echter nog nooit een e-learning training ontwikkeld. Dankzij goede samenwerking binnen TUI Nederland en samen met NIAM-TMS is de gestelde deadline gehaald.

Walter van de Griendt, directeur Retailgroep TUI Nederland: 'Voor het eerst heeft TUI Nederland gekozen voor het gebruik van gecontroleerde kennisoverdracht voor het trainen van haar eigen medewerkers en haar partners. De gekozen oplossing heeft alles gebracht wat we zochten. Eigen medewerkers kunnen nu hun kennis en ervaring van de vakanties en reizen niet alleen enthousiast overbrengen aan klanten, maar ook aan collegae. Het concept van NIAM-TMS is een enorme vooruitgang, vergeleken met klassikale trainingen waar alleen feiten geleerd werden en het veel tijd in beslag nam om alle medewerkers te trainen.'

Het zou nagenoeg onmogelijk zijn geweest om via traditionele methoden de uitdaging te bewerkstelligen en zou een grote belasting zijn voor de World of TUI Reisbureaus. Naar schatting bedroeg de gekozen aanpak via e-learning slechts 25% van de kosten van de traditionele methoden en is het uiteindelijke resultaat meetbaar beter.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 07-05-2022

Hoe de pandemie ons leren veranderde

De corona pandemie heeft een grote invloed op onze manier van leren. Helma van den Berg deelt haar mening.