Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 13-04-2004 | Article Rating | (0) reacties

Thomson NETg investeert in groeiende e-Learning markt

Amsterdam, 13 april 2004 - Thomson NETg Nederland, onderdeel van de Thomson Corporation (NYSE: TOC, TSX: TOC), kondigt nieuwe investeringen in e-Learning content, technologieën en services aan. Zo is de onderneming voornemens nog voor de zomer op de markt te komen met Nederlandstalige en zogenaamde hybride (Nederlandstalige instructie op basis van Engelstalige
software) e-Learningtrajecten die cursisten voorbereiden op examens van Microsoft Office 2003, Windows 2000, Windows XP en het Europees Computer Rijbewijs. Thomson NETg is de eerste producent die tegemoetkomt aan de vraag naar hybride leerprogramma's op de Nederlandse markt. De doelstelling is nog voor eind dit jaar 26 gelokaliseerde titels op de markt te brengen.

De hybride trajecten zijn met name gericht op grote, internationale ondernemingen die uit efficiency oogpunt vaak kiezen voor één taal voor alle kantoorapplicaties, maar medewerkers van verschillende nationaliteiten in dienst hebben. Door medewerkers de mogelijkheid te bieden de Engelstalige applicaties in de eigen taal te leren kennen, wordt het leerproces verkort en zijn medewerkers gemotiveerder om nieuwe toepassingen onder de knie te krijgen.

"Organisaties investeren op grote schaal in nieuwe toepassingen van Microsoft. De kosten zijn aanzienlijk en het is de uitdaging om maximaal rendement te halen uit deze investeringen. Wil men dit bereiken dan moeten medewerkers de nieuwe mogelijkheden van de software volledig meester zijn.
Doelgerichte kennis- en vaardigheidsontwikkeling is dan ook onontbeerlijk om het prestatievermogen van kantoormedewerkers te optimaliseren", aldus Patrick Rood, Marketing Manager van Thomson NETg in de Benelux.

De e-Learning markt in Nederland
De markt voor e-Learning laat een sterke groei zien, zo blijkt uit recent onderzoek uitgevoerd door marktonderzoekbureau NIDAP in Amsterdam. In 2003 gebruikte inmiddels één op de vijf bedrijven deze leervorm bij een of meer van de externe bedrijfsopleidingen. Ook bij eigen interne opleidingen heeft het gebruik het afgelopen jaar een forse groei doorgemaakt. De verdere verwachtingen voor e-Learning zijn positief: nog eens één op de drie bedrijven is zich op dit moment aan het oriënteren op de mogelijkheden van e-learning, of heeft zelfs al pilot projecten lopen.

Met name binnen de ICT-sector en financiële dienstverlening worden de schaalvoordelen van e-Learning benut. De overheid en de non-profit lopen momenteel qua gebruik nog achter, maar zijn zich wel in volop aan het oriënteren.

Technologie & services
Thomson NETg's investeringen blijven niet beperkt tot e-Learningtrajecten alleen. Zo heeft de onderneming haar geïntegreerde online leeromgeving NETgLearning.com, het managementsysteem SkillVantage Manager en de NETg Lectora Customisation & Authoring tool volledig gelokaliseerd voor de Nederlandse markt. Haar Professional Services & Consulting divisie heeft zich de afgelopen tijd met name gericht op de ontwikkeling van workshops die klanten helpen e-Learning in de onderneming te introduceren. Zo verzorgt de divisie interne marketing workshops, die ervoor zorgen dat de bekendheid met, de interesse in, en het gebruik van e-Learningmogelijkheden worden vergroot. Een ander voorbeeld zijn veranderingsmanagement workshops die een blijvende leercultuur binnen organisaties beogen te bewerkstelligen.

The Thomson Corporation en NETg
The Thomson Corporation (www.thomson.com) boekte in 2003 een omzet van 7,6 miljard dollar en is een aanbieder van geïntegreerde informatieoplossingen voor bedrijven en professionals over de hele wereld. Thomson levert informatie met toegevoegde waarde, softwaretools en toepassingen aan meer dan 20 miljoen gebruikers, werkzaam op het gebied van advocatuur, belastingen, boekhouding, financiële dienstverlening, hoger onderwijs, naslagwerken, training en assessments voor het bedrijfsleven, wetenschappelijk onderzoek en de gezondheidszorg. Het hoofdkantoor van Thomson is gevestigd in Stamford (Connecticut). Thomson telt circa 43.000 medewerkers en levert diensten in circa 130 landen. De gewone aandelen van Thomson staan genoteerd aan de beurs van New York en Toronto (NYSE: TOC;
TSX: TOC). Het aanbod van Thomson is gericht op de behoeften van particulieren, (overheids)instellingen en bedrijven, en omvat een breed portfolio van producten en diensten die traditioneel en gedistribueerd leren mogelijk maken.

Thomson NETg (www.netg.com) is een mondiaal leider op het gebied van Open Leeroplossingen met een uitgebreid aanbod aan bekroond materiaal, diverse mogelijkheden om het materiaal bij de cursist te krijgen, geavanceerde technologie en de meest uiteenlopende adviesdiensten. Ook na meer dan 30 jaar blijft NETg dé partner bij uitstek voor organisaties over de hele wereld die op zoek zijn naar vernieuwing in scholing en professionele ontwikkeling.

Over NIDAP:
NIDAP is een onderzoek en adviesbureau voor business -to- business marktonderzoek en marketingadvies. Eén van haar specialismen is het jaarlijks in kaart brengen van de behoefte aan bedrijfsopleidingen bij bedrijfsleven en publieke organisaties. Tot de opdrachtgevers en relaties behoren de professionele opleiders, educatieve uitgevers, brancheorganisaties en hogescholen die op deze markten actief zijn. Voor meer informatie: www.nidap.com .


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.