Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 22-10-2003 | Article Rating | (0) reacties

Thomson NETg introduceert Open Leeroplossing in zakelijke opleidingenmarkt

Amsterdam/Leuven - Organisaties over de hele wereld vragen in toenemende mate naar flexibele, krachtige en veelomvattende leermiddelen. Leerproducten, tools en diensten die tegemoet komen aan de unieke eisen en doelstellingen van organisaties en die snel tastbare resultaten opleveren. Voor Thomson NETg, onderdeel van The Thomson Corporation (TSX: TOC; NYSE: TOC), was dat voldoende reden om de Open Leeroplossing te introduceren. Deze oplossing paart resultaatgerichtheid aan keuzevrijheid, waarmee het voor complexe organisaties mogelijk wordt om specifieke leerprogramma's op te zetten. De basis wordt gevormd door een compleet aanbod doelgerichte diensten, onderling compatibel en hoogwaardig lesmateriaal, uiteenlopende lesmethodieken en geavanceerde technologie.

Thomson NETg's nieuwe, resultaatgerichte oplossing houdt continu rekening met de actuele problematiek binnen organisaties. Van het verbeteren van de klantenservice tot het creëren van effectieve leidinggevenden, van het reorganiseren van de verkoopafdeling tot het bijspijkeren van IT-kennis. Al deze zaken worden op passende wijze met elkaar gecombineerd. Dit met het oog op het realiseren van uiterst specifieke en relevante doelstellingen, zowel voor de medewerkers persoonlijk als voor de organisatie in haar geheel.

"Het moderne bedrijfsleven biedt tal van nieuwe kansen en uitdagingen, zaken die ervoor zorgen dat een organisatie voortdurend moet blijven groeien, veranderen en presteren", aldus Joe Dougherty, president van Thomson NETg. "Met onze toonaangevende Open Leeroplossing kan een organisatie in een kort tijdsbestek de gewenste gespecialiseerde leeroplossing samenstellen, integreren en toepassen. Daarmee kunnen vervolgens direct bedrijfskritische resultaten worden behaald."

"Van onze adviseurs wordt een steeds flexibelere opstelling verwacht. Het Information Technology en het Business & Professional Development portfolio van Thomson NETg, in combinatie met onze eigen praktijkervaring, stelt onsin staat om onze medewerkers uitgebalanceerde Blended Learning oplossingen aan te bieden. Hierdoor zijn onze medewerkers bijvoorbeeld niet meer gebonden aan cursustijden, maar kunnen ze zelf uitmaken wanneer ze nieuwe
kennis opdoen", aldus John May, Educational Consultant van Cap Gemini Ernst & Young Academy Nederland.

De juiste combinatie, implementatie en evaluatie
De Open Leeroplossing begint met Thomson NETg Services & Consulting. Bedrijven en instellingen worden hiermee geholpen om een gespecialiseerd leerprogramma op te zetten dat aansluit op de organisatiecultuur en dat kan worden aangepast aan nieuwe omstandigheden. Een en ander is gebaseerd op een passend ontwerp van leertrajecten, skills mapping, de juiste aanpassingsmogelijkheden, authoringtools enzovoort. Een belangrijk onderdeel van een leertraject is het geïntegreerde evaluatieproces, dat bedrijven helpt bij het beheren, meten en traceren van de bereikte resultaten. Het complete aanbod evaluatiediensten omvat verschillende tests om te bepalen of een bedrijf klaar is voor bijvoorbeeld e-Learning (definiëren van
succesfactoren, beschikbare middelen, infrastructuur en cultuur),
gebruiksanalyses en meetinstrumenten die helpen bij de administratie van het leerprogramma en die het bijhouden van prestaties en kengetallen mogelijk maken.

Snelle, doeltreffende en volledig geïntegreerde inzetbaarheid van
lesmateriaal

Thomson NETg's Open Leeroplossing is speciaal ontworpen om organisaties op een snelle, effectieve en volledig geïntegreerde manier te helpen zelf diverse vormen van competentieontwikkeling aan te kunnen bieden. En dat op basis van systemen die weinig impact hebben op de interne middelen of infrastructuur. Thomson NETg's Hosted Learning bijvoorbeeld, welke een nieuwe portal, NETgLearning.com, bevat, en de vernieuwde contentserver, Open Access Learning genaamd, bieden een krachtige gehoste service die een belangrijke ondersteuning betekent voor de wereldwijde invoering van leerprogramma's.

Thomson NETg heeft een uitgebreid samenwerkingsprogramma opgezet dat ervoor zorgt dat de open leermogelijkheden gemakkelijk kunnen worden geïntegreerd in de bestaande IT infrastructuur, achter de firewall van de organisatie. Thomson NETg hecht groot belang aan een volledige en effectieve integratie van Learning Management Systems (LMS) en heeft dan ook speciale technische centra opgericht in de Verenigde Staten en Ierland om naadloze integratie te kunnen waarborgen. Tot de LMS-partners van Thomson NETg behoren bedrijven als Blackboard, Click2Learn, Docent, IBM, NetLearning Services, Oracle, Pathlore, Saba, Sun Microsystems, THINQ en WBT Systems.

Flexibel end doelgericht lesmateriaal: de beproefde weg
Organisatie of individu, elk heeft zijn of haar unieke behoeften. Daarom kan het lesmateriaal van Thomson NETg op verschillende manieren worden aangeboden. Ten eerste is er de combinatie van de uitgebreide en bekroonde e-Learning-cursusportfolio en haar elektronische naslagbibliotheek, genaamd Safari Books Online. Deze combinatie levert een ongelooflijk breed aanbod aan lesmateriaal op, dat leidt tot betere prestaties voor zowel de afzonderlijke medewerker als de totale onderneming.

De e-Learning-bibliotheek van Thomson NETg is al vele malen in de prijzen gevallen. Safari Books Online biedt als enige de mogelijkheid om de elektronische versie te doorspitten van grote aantallen boeken, van onder meer O'Reilly, Addison-Wesley, Cisco Press, Adobe Press, Prentice Hall en andere belangrijke technische uitgeverijen. De functionaliteit die Safari te bieden heeft is bovendien beter dan die van andere elektronische naslagwerken. Zo is het met Safari mogelijk om met geavanceerde zoekopdrachten te werken.

Thomson NETg's Open Leeroplossing omvat naast de e-Learning-bibliotheek en het materiaal van Safari ook Thomson NETg-boeken en cursussen met docent, Thomson NETg Wave IT Boot Camps en het Thomson NETg e-MBA-programma, in samenwerking met Cardean University. Door samenwerking met Trivantis is Thomson NETg voorts in staat om bedrijven te helpen bij het opstellen van hun eigen e-Learning materialen, met behulp van de Thomson NETg-versie van de Lectora-authoringtools. Deze instrumenten beschikken over een speciale functie (Publish to NETg) die het mogelijk maakt om het eigen materiaal van een bedrijf te integreren in het materiaal van Thomson NETg en dat van haar partners.

"Met de Lectora-tools hebben onze content-experts aantrekkelijke
interactieve cursussen voor e-Learning gemaakt", aldus Jeanine Mrjenovich, Learning Technology Manager van Standard Register. "Nu kunnen we op een snelle en efficiënte manier allerlei belangrijke gegevens doorgeven aan onze medewerkers, zoals training voor nieuwe producten en sectorgebonden certificaties."

Uitbreiden van organisatorische capaciteit door middel van specifieke vaardigheden
Tegelijk met de introductie van de Open Leeroplossing kondigt Thomson NETg ook een aantal nieuwe doelgerichte curricula aan, zoals de nieuwe Success Skills Series for Human Resources curricula en de nieuwe lesprogramma's voor projectmanagement en leiderschapsvaardigheden, ontworpen door vooraanstaande professoren in de onderwijskunde.

Thomson NETg is voorts tal van volledig geïntegreerde samenwerkingsverbanden voor lesstofontwikkeling aangegaan met gerenommeerde namen als Sheshunoff - dat ook deel uitmaakt van The Thomson Corporation en bekend staat om zijn gespecialiseerd materiaal voor het bankwezen en de financiële dienstverlening - en Karta, dé ontwikkelaar van training en certificaties voor IT beveiliging.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

1 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.