Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 28-07-2003 | Article Rating | (0) reacties

NETg & Trivantis ontwikkelen innovatief instrument voor
het creëren van bedrijfsspecifiek cursusmateriaal

NETg, wereldwijd de grootste producent van leeroplossingen voor ondernemingen en onderdeel van Thomson Corporation (NYSE: TOC, TSX: TOC), heeft vandaag een samenwerkingsverband aangekondigd
met Trivantis Corporation, een belangrijke naam op het gebied van
e-Learning-authoring en -publishing. Met de integratie van Lectora, de innovatieve authoring-tool van Trivantis voor het maken van onderwijsmateriaal, in de open leeroplossingen van NETg is de eerste integratie van generiek e-Learning met maatwerk leerstof een feit.

Lectora is een gebruiksvriendelijke tool, aanpasbaar aan vele normen en formaten, die ondernemingen direct ondersteunt in het realiseren van de zakelijke doelstellingen. Lectora, ook verkrijgbaar in een volledig
Nederlandstalige versie, maakt het mogelijk om direct in de door NETg
gehoste leeromgeving te publiceren.

"De samenwerking met Trivantis biedt ons de mogelijkheid een
gebruiksvriendelijke en interactieve oplossing aan te bieden die het
mogelijk maakt om in de hele organisatie op dezelfde manier cursussen te ontwikkelen en consistent te presenteren", aldus Joe Dougherty, president van NETg. "Door de authoring- en publishing-tools van Trivantis te paren aan ons brede aanbod van gemengde leerprogramma's kunnen bedrijven hun bestaande systemen nuttig blijven gebruiken, het bereik van hun leerprogramma's verder
uitbreiden en een eigen, individuele cursusstijl creëren."
Met de Lectora Publisher-oplossingen van Trivantis hoef je geen programmeur te zijn om aantrekkelijk en effectief cursusmateriaal te kunnen maken. Kennis van het desbetreffende cursusonderwerp volstaat. De tools zijn eenvoudig te implementeren en worden algemeen gebruikt door een groot aantal bedrijven uit de Fortune 500 met de bedoeling de productiviteit op te voeren, het gebruik van dure programmeermiddelen te minimaliseren en content gewoon op de eigen desktop te kunnen ontwikkelen. Geavanceerde tools maken het zelfs mogelijk om informatie door te geven naar Pocket PC's en PDA's.
Met de integratie van Trivantis Lectora-oplossingen in de open
leeroplossingen van NETg krijgen bedrijven een unieke kans om in het hele bedrijf dezelfde cursussen, certificeringen en accreditaties in te voeren.

"In het hedendaagse, hectische bedrijfsleven is het belangrijk dat bedrijven autonoom en flexibel kunnen werken bij het ontwikkelen van bedrijfseigen cursussen en dat ze dit op een snelle en kosteneffectieve manier kunnen doen", aldus Tim Loudermilk, president van Trivantis. "Trivantis en NETg hebben veel klanten gemeenschappelijk. Wij denken dat bedrijven dankzij onze samenwerking nu kunnen beschikken over alle mogelijke leerprogramma's, afgestemd op al hun individuele en gecombineerde behoeften. Zo ontstaat een consequente leeromgeving die aan de normen voldoet."

De oplossingen van Trivantis, waaronder zowel de Lectora Enterprise Edition als de Lectora Professional Publishing Suite, bevatten onder andere functies voor het maken van multimediale content, geavanceerde testmogelijkheden, functies voor het opstellen van aanpasbare vragen en tests, instrumenten voor de beoordeling en registratie van resultaten plus mogelijkheden voor het maken van elektronische formulieren en scripts. Voorts is de dynamiek van 'one-click publishing' aanzienlijk verbeterd, dankzij de gemakkelijk te volgen sjablonen en geavanceerde functies, waaronder de mogelijkheid om
Flash-filmpjes en HTML-objecten, simulaties en fly-in-/fly-out-animaties te importeren. Gebruikers kunnen onmiddellijk publiceren op internet, op cd-rom of dvd, in de vorm van één uitvoerbaar bestand of conform de norm AICC, SCORM, LRN en Cisco CDN. Het nieuwe aanbod van NETg maakt het bovendien mogelijk om te publiceren op de gehoste learning-site van NETg, maar verder ook op elk Learning Management System (LMS) dat voldoet aan de norm SCORM of AICC.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.