Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 13-06-2003 | Article Rating | (0) reacties

Management Inspanning en een breed draagvlak onder de medewerkers

Kent u ook van die voorbeelden? Organisaties die veel tijd en geld geïnvesteerd hebben in het zoeken, vinden en inkopen van een Blended Learning leeroplossing. In sommige gevallen heeft men er meer dan een half jaar aan besteed. Er zijn zelfs organisaties bekend, die meer dan een jaar nodig hadden.
Uiteindelijk is het dan tot volle tevredenheid gelukt. De juiste Blended learning oplossing is gevonden en ingekocht. “Nu kunnen we eindelijk beginnen met opleiden!”
Was dat maar het geval. Al snel blijkt dat nu pas het echte werk begint.
Er zijn voorbeelden van organisaties die na een jaar nog niets hadden gedaan. Sterker nog. De spullen (cursussen op beeldplaat in dit voorbeeld) zaten zelfs nog in een afgesloten doos. Natuurlijk is dit een extreem voorbeeld, maar er zijn voorbeelden genoeg van organisaties waarbij de invoering van de gekozen Blended learning oplossing niet of nauwelijks van de grond komt en alles voor niets blijkt te zijn geweest. Ligt dat dan aan de gekozen oplossing? Soms, maar meestal niet.

In de meeste gevallen ontbreekt het aan “management inspanning” om de gekozen leeroplossing tot een succes te maken en aan voldoende “draagvlak” onder de medewerkers die het moeten gaan gebruiken.

Managers vinden de opleidingen wel zinvol, maar het moet niet ten koste gaan van het werk en de werktijd. Ze maken het hun medewerkers niet makkelijk en dat werkt niet echt motiverend om aan de opleidingen te beginnen.
De medewerkers zelf worden niet, of slecht geinfromeerd over de gekozen Blended Learning oplossing, waardoor ze niet echt staan te trappelen om er aan te beginnen. Onbekend maakt onbemind is in die situatie een waarheid als een koe. Als men niet oppast, bloedt de gehele invoering van de Blended Learning oplossing binnen de organisatie dood en zijn alle inspanning en kosten die ermee gepaard zijn gegaan voor niets geweest.
Weg gegooid geld!

Een goede oplossing om dit te voorkomen is communicatie. Het is haast een open deur, maar door middel van communicatie kunnen een hoop problemen voorkomen worden en kan men “management inspanning” en een breed “draagvlak” onder medewerkers verkrijgen. Dit is geen weelde, maar een must. Zo haalt men de optimale ROI (return on investment) uit de invoering van de gekozen Blended Learning oplossing.
Hier nu ligt de kracht van Blended Learning Trendwatcher André le Fèvre. Hij is niet alleen Trendwatcher, maar ontwikkelt ook in opdracht Internal Marketing Support presentaties.

Deze Internal Marketing Support presentaties hebben tot doel het verkrijgen van “management inspanning” en het creëren van een breed “draagvlak” onder de medewerkers.

Met ingang van 13 juni 2003 is deze activiteit officieel een onderdeel van de portfolio van Blended learning Services B.V.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

Column

0 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.