Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Let’s Learn! | 30-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

Eerste serie microlearnings voor Jeugdzorg Leert beschikbaar

Eerste serie microlearnings voor Jeugdzorg Leert beschikbaar

Microlearnings, ook wel mini-elearnings of essentials genoemd, zijn nieuw in het aanbod van Jeugdzorg Leert Online. De eerste serie met titel ‘Blijf bij de Feiten’ bevat totaal 13 essentials met onderwerpen die gaan over hoe een jeugdzorgwerker kan voldoen aan de wettelijke eisen van rapportages en verslaglegging. In de microlearnings zijn naast de wettelijke zaken ook praktische werkwijzen en tips ogenomen. De serie is gemaakt door Let’s Learn! in opdracht van Jeugdzorg Leert.

Leren in Jeugdzorg
In de Jeugdzorg geldt een verplichting om als jeugdzorgwerker continu te leren en registerpunten te halen. Jeugdzorg Leert Online speelt hier al jaren op in door formeel leren via klassikale training,  elearning en webinars aan te bieden. Met de oplevering van deze eerste serie essentials is nu ook een tool voor informeel leren beschikbaar. 

Het ontstaan van de serie Blijf bij de Feiten
Jeugdzorg Leert heeft de training Blijf bij de Feiten als klassikale training in haar aanbod, maar wilde dat iedere jeugdzorgwerker op zijn eigen moment op zijn mobile device de leerstof kan volgen. Let’s Learn! werd om advies gevraagd. Het advies van Let’s Learn! was om te werken in de essentials met korte en krachtige teksten met steeds de doelgroep (de jeugdzorgwerker) in gedachte. Na overleg met de makers is voor een indeling van de leerstof en strakke vormgeving gekozen.  Ook zijn de inhoudelijk verantwoordelijken getraind. Uiteindelijk is het onderwerp uitgewerkt in één inleidende essential en 12 inhoudelijke essentials. De microlearnings zijn allen opgeleverd met een overlay tekst, video, samenvatting van de inhoud en informatie over de expert.

Ervaring
“Door te werken met een expert is het makkelijker om de focus te houden op het maken van goede content met eigen medewerkers. Het is prettig om ontzorgd te worden”, aldus Marjan Besemer, adviseur Leren en Ontwikkelen bij Expertisecentrum Willem Schikker Groep.

Helma van den Berg, microlearning expert Let’s Learn!: “Het is fijn om te merken dat we met de op agile geïnspireerde aanpak in deze samenwerking snel tot een mooie serie essentials zijn gekomen. Ik ben er trots op dat we deze mooie serie zelfs voor de deadline konden opleveren.”

Zelf de serie volgen?
De essentials Blijf bij de Feiten zijn opgenomen in het online pakket Jeugdzorg van Jeugdzorg Leert Online en SkillsTown.

Over Jeugdzorg Leert:
Onder de naam Jeugdzorg Leert heeft een aantal gecertificeerde instellingen in de jeugdzorg de handen ineen geslagen om activiteiten in het kader van leren en ontwikkelen te bundelen en samen verder te ontwikkelen. Door samen te werken willen zij mensen die werken met jeugdigen toegang geven tot een gevarieerd en kwalitatief hoog opleidingsaanbod. De partijen achter Jeugdzorg Leert en Jeugdzorg Leert Online zijn De Jeugd- en Gezinsbeschermers, Jeugdbescherming Gelderland, Jeugdbescherming Overijssel en Expertisecentrum William Schrikker.

Over producent Let’s Learn!:
Let’s Learn! Is een jong bedrijf dat zich richt op het maken van microlearnings voor bedrijven of consumenten. Daarbij werkt het bedrijf in opdracht of is zelf initiatiefnemer. De microlearnings zijn gebaseerd op video, ze zijn toegankelijk op alle mobile devices en worden met inhoudelijke specialisten gemaakt.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Vacatures in de markt

21-09

Junior Account Manager

BeOne Development
20-09

Projectmanager

inBrain

Column

0 reacties
Van SkillsTown 21-09-2017

Leren niet leuk? Overweeg Corporate PE-punten

Het grootste probleem bij e-learning voor organisaties blijft helaas dikwijls onderbelicht. En dat probleem is dat velen leren niet leuk vinden. Toen we jaren geleden het concept van een corporate academy invoerden, trokken we de vergelijking dat zo’n groot aanbod aan e-learnings te vergelijken was met het plaatsen van een volledig ingerichte bibliotheek. Maar dat maakt ook een probleem duidelijk: iedereen voelt aan dat het zomaar plaatsen van een bibliotheek binnen een organisatie de mensen toch echt niet tot lezen zal brengen.