Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 24-04-2003 | Article Rating | (0) reacties

Dixons en NIAM-TMS samen genomineerd voor de prestigieuze European Retail Solutions Award 2003

Dixons en NIAM-TMS zijn gezamelijk genomineerd voor de European Retail Solutions Award 2003. In het derde jaar van deze award was er een recordaantal van inschrijvingen die door Deloitte & Touche zijn beoordeeld. De uitreiking van de Retail Award zal plaatsvinden op 3 juni as in het Metropole Hotel te Birmingham. Zoals Judi Faithfull, Event Director AEO, aangeeft in haar felicitatie voor de nominering was het aantal inschrijvingen overweldigend: "Indeed this year entries were up 40% on last year’s figure, with the growing prominence of our awards as Europe’s most prestigious reward for retail excellence in technical innovation".

Dixons, onderdeel van de Koninklijke VendexKBB , met maar liefst 141 retailwinkels in Nederland heeft gekozen voor EasyGenerator® Suite van NIAM-TMS om haar verkopers sneller te kunnen trainen op productniveau. Als resultaat van de snelle en continue innovaties, ervaarde ook Dixons het welbekende probleem van het op tijd informeren en trainen van verkopers in haar winkels. Met het steeds korter worden van de levensduur werden verkoopkansen niet optimaal benut, wat ook negatieve invloed had op de klanttevredenheid. De uitdaging was om verkopers sneller en beter te informeren, zodat bij de lancering van een nieuw product beter en sneller verkocht kan worden, zodat de relatie met de klant verbeterd wordt, maar ook meer verkoopkansen benut worden, waardoor omzet stijgt.

De oplossing kwam van NIAM-TMS door het flexibele gebruik van e-learning modules. De flexibiliteit van EasyGenerator® Suite geeft het opleidingsteam van Dixons de mogelijkheid zelf e-learning modules te maken zonder de noodzaak van enige programmeerkennis. Op deze manier wordt er geen tijd verloren door overleg met programmeerders, en kunnen trainingen "Just In Time" geleverd worden. Ook worden resultaten van de trainingen gemonitored door productmanager en winkelmanager, op productniveau, verkoper en op resultaten per winkel zodat nog beter ingespeeld kan worden op specifieke kennisbehoefte en vaardigheden.

"Het resultaat is het dat verkopers beter voorbereid zijn, hun klanten beter te woord kunnen staan, waardoor we klanten beter van dienst zijn, en dat is zichtbaar in de verkoopresultaten en het enthousiasme van onze verkopers", zo vertelt de heer T. Strijbos, Directeur Management Services.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.