Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 11-10-2002 | Article Rating | (0) reacties

The Mediator Group wil 20 procent winstgroei

The Mediator Group, sinds 1 oktober ontstaan uit een fusie van PuntEDU, REvents, SMG en Mediator Internet, streeft naar 15 tot 20 procent winstgroei per jaar. Dat zegt algemeen directeur Joost Becking. Het nieuwe bedrijf, dat zich heeft toegelegd op blended learning, zegt de plannen voor acquisities al klaar te hebben liggen.
Alle vier de fusiepartners waren al winstgevend, behalve PuntEDU dat break-even draait, aldus de nieuwe algemeen directeur van The Mediator Group Joost Becking. De groep is volgens hem geheel uit eigen middelen gefinancierd en volgens Becking "vanaf het begin winstgevend".

Becking wil niet zeggen hoeveel gecombineerde omzet de vier hebben. Na enig aandringen spreekt hij van "enige miljoenen euro's". Becking zegt te streven naar een omzetgroei van 50 procent per jaar en een winstgroei van 15 tot 20 procent per jaar voor zijn groep. "Deze fusie maakt onderdeel uit van een strategie die ik al een tijd volg. Plannen voor acquisities liggen klaar", voegt Becking daar aan toe. The Mediator Group telt momenteel twintig werknemers en wil volgend jaar doorgroeien naar dertig.

"Blended Learning is de combinatie van traditionele en elektronische leermethodes", zegt Becking. "Kennisoverdracht kan door ons op de meest efficiënte manier worden aangeboden: in de klas op internet, of door een seminar of evenement." The Mediator Group beweert door kennisoverdracht het rendement van bedrijven te kunnen verhogen.

Alle vier de fusiepartners hebben kennisoverdracht als core business.
PuntEDU (new media gerelateerde marketing & communicatieopleidingen), REvents (evenementen en seminars), SMG (eindgebruikerstrainingen) en Mediator Internet (e-learningssoftware) werkten al enkele jaren nauw samen. Voorlopig zal The Mediator Group de afzonderlijke merken handhaven

Becking:"De fusie is marktgedreven. De markt wil één aanspreekpunt met generalisten die tegelijk specialisten zijn." Volgens Becking staan de budgetten voor cursussen en studies onder druk en willen klanten tegelijk "voor hetzelfde of een kleiner budget" meer rendement.

Het initiatief voor het samengaan is uitgegaan van algemeen directeur Becking. Arko van Brakel van PuntEDU gaat de marketing doen, Bas Hof van REvents wordt verantwoordelijk voor de events. Alle drie de partijen zijn gehuisvest in het Amsterdamse pand van Mediator Internet, dat Becking naar eigen zeggen "op de groei heeft gekocht".


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Harm Weistra (hoofdredacteur) 18-03-2020

Betekent Corona doorbraak online leren?

Nu de corona-crisis ons dwingt om volop in te zetten op online leren en afstandsonderwijs, moeten we de kans grijpen om er van te leren, stelt hoofdredacteur Harm Weistra.