Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 31-05-2002 | Article Rating | (0) reacties

Huidige eLearning spelers moeten rekenen op concurrentie uit onverwachte hoek

Amsterdam, 30 mei 2002 - De markt voor eLearning staat nog in haar kinderschoenen in Nederland. In 2001 is er zo"n EUR 28 miljoen besteed aan eLearning initiatieven voor de zakelijke trainingsmarkt. IDC verwacht dat de komende vijf jaar de bestedingen aan zakelijke eLearning jaarlijks zullen verdubbelen. De opkomst van nieuwe eLearning spelers speelt daarin een grote rol.

Dit is een van de belangrijkste conclusies uit IDC"s nieuwste studie naar de ontwikkelingen in de Nederlandse eLearning industrie. Volgens Natascha van den Berg, senior analyst eHuman Resources, zijn de ogen momenteel gericht op de leveranciers van administratieve (ERP) software welke hun suite met trainingsmodules uitbreiden. Hierdoor wordt de aandacht afgeleid van de eLearning underdogs: de onderwijswereld. Vanuit deze onverwachte hoek dient de concurrentie zich aan.

In de schaduw van de "gevestige orde" beraden kleinere nieuwkomers zich op hun strategie. Onderwijsinstellingen bieden in toenemende mate hun eLearning produkten aan op de zakelijke markt. De Open Universiteit en de Universiteit Twente lopen hierin duidelijk voorop. Onderwijsinstellingen als deze beschikken over innovatieve producten, academische content en een fiks netwerk, wat een nieuwe afzetmarkt betekent. "Ze vormen op zich niet direct een bedreiging voor de positie van de traditionele learning leveranciers. Om succesvol te commercialiseren, is assistentie van doorgewinterde eLearning/ICT leveranciers onontbeerlijk. Als er een match is tussen een dezer onderwijsinstellingen en een prominente eLearning leverancier zal de concurrentiestrijd pas goed beginnen", concludeert Van den Berg.



Algemene informatie over dit rapport
Het rapport "eLearning in the Netherlands"(IDC#NL22J) is onderdeel van IDC"s Dutch eHuman Resources studie en geeft een helder beeld van de dynamieken van de Nederlandse eLearning industrie. Het rapport omvat een analyse van meer dan 20 grote eLearning leveranciers van verschillende origine. Verder bevat het rapport een overzicht van de belangrijkste eLearning trends, markt stimulerende en vertragende factoren, en geeft het aanbevelingen voor eLearning strategie. Dit rapport maakt deel uit van het Dutch eHuman Resources programma en is verkrijgbaar bij IDC Benelux.

Algemene informatie over IDC
IDC Benelux levert onderzoek en marketingadvies in de markt voor informatie- en communicatie technologie (ICT). Betrouwbare marktgegevens rondom trends, marktspelers, technologieën en business strategieën die typerend zijn voor de ICT arena, worden gebundeld in een onafhankelijke en objectieve analyse. Deze waardevolle marktgegevens kunnen organisaties helpen bij het maken van verantwoorde, zakelijke beslissingen. IDC Benelux heeft een uitgebreide ervaring en is het enige marktonderzoeksbureau in Nederland dat naast internationaal ook lokaal onderzoek aanbiedt. De klantenkring bestaat uit "s werelds grootste ICT leveranciers, ICT organisaties, ebusiness bedrijven en de financiële wereld.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.