Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Het Eindhovense bedrijf was van 1990 tot 2000 bekend als Codim Electronic Media en richtte zich met grafisch ontwerpers en programmeurs op de ontwikkeling van interactieve software en presentaties voor CD-I , CD-rom en Internet toepassingen. In 2000 is het bedrijf overgenomen door het beursgenoteerde Landis Group N.V. en veranderde de naam in Landis Interactive Media Het bedrijf krijgt vanaf 1 April 2002 haar oude naam Codim terug. Voor klanten als DAF, Philips, BDO, Interpharm, Ytong e.a. maakt Codim professionele websites die gebruikt worden in E-Business en E-Learning toepassingen. Daarnaast verleent men aanvullende diensten zoals Consultancy en Hosting Services. Voor uitgeverijen als Malmberg, Zwijsen en Wolters Nordhoff verzorgt Codim digitale uitgaves van leermiddelen voor het basis- en voortgezet onderwijs op CD-Rom en via het Internet. De Universiteit Utrecht, Technische Universiteit Eindhoven en Fontys Hogescholen ontwikkelen samen met Codim nieuwe interactieve leermethodes die voor leerlingen beschikbaar zijn via het Internet. Totaal werken bij het bedrijf 40 medewerkers. NT-Invest is een participatie maatschappij , opgericht in September 1999 met het doel ontwikkelingskapitaal en management-ondersteuning te verlenen aan beginnende zowel als bestaande bedrijven in de ICT (Informatie en Communicatie Technologie) sector. Inmiddels heeft het bedrijf belangen in 21 ondernemingen en bedraagt het geinvesteerd vermogen meer dan 10 Miljoen Euro.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.