Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van de Redactie | 09-06-2017 | Article Rating | (0) reacties

Gedragsverandering dankzij een spelletje

Gedragsverandering dankzij een spelletje

Wij mensen zijn gewoontedieren, schrijf MT.nl. We rijden het liefst iedere dag dezelfde route naar ons werk. Ook als we steeds in dezelfde file terecht komen. We weten wel dat we het anders zouden moeten doen, maar dat doen we niet. Gamification helpt doordat het leuk is, is een stelling die in het artikel wordt geïllustreerd aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden:

·        een Zweeds experiment om het aantal hardrijders terug te dringen

·        gemotiveerd blijven om 2 keer per week te gaan hardlopen

·        een gewone trap nemen, in plaats van de roltrap

·        implementeren van een nieuwe winkelformule

·        mensen stimuleren om buiten de spits te reizen

Lees meer over deze voorbeelden en over de drie pijlers van gamification op MT.nl.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.