Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De artikelen die rond december/januari over e-learning trends voor het komende jaar verschijnen, gaan dikwijls over veelvuldig beschreven ontwikkelingen als virtual reality, adaptief leren of gamification. In veel gevallen gaan die beschrijvingen gepaard met ronkende predikaten als ‘changing’, ‘revolutionizing’ of ‘shaping’. In twee artikelen ben ik echter trends tegen gekomen die relevant zijn, maar niet heel vaak worden genoemd.
7 e-learning trends for educational institutions in 2017 bevat bijvoorbeeld de volgende drie trends die niet meer zo vaak beschreven worden:
Six eLearning Trends for 2017 bevat ook grotendeels andere trends dan de trends waar je normaliter over leest. Auteur Adam Kara gaat eveneens in op "shorter, sharper content" (zie de opmerkingen bij Bite-sized learning). Verder signaleert hij:
Deze trends zijn m.i. herkenbaar, maar worden in veel gevallen niet meer als trend worden bestempeld. Een trend is echter niet altijd een nieuwe ontwikkeling. Ze hebben een duurzaam karakter, voltrekken zich over een langere periode waarbij sprake is van een duidelijke richting. En dat is met bovenstaande ontwikkelingen zeker het geval.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.