Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Behoeften van studenten ten aanzien van online en blended learning zijn mogelijk aan verandering onderhevig. In zijn artikel “Recharge Your Higher Education Online Strategy in 2023” belicht Chris Gardiner, Eduventures Senior Analyst bij Encoura, hoe traditionele verschillen tussen ‘campus studenten’ en online studenten steeds vager worden.
Nieuw onderzoek toont volgens Gardiner aan dat het percentage aankomende studenten dat van plan is om volledig online hoger onderwijs te volgen, meer dan verdubbeld is ten opzichte van het niveau van vóór de pandemie. Toch is er enige tegenstrijdige informatie over online voorkeuren onder traditionele bachelorstudenten. Ze willen waarschijnlijk de flexibiliteit van online leren als het aan hun persoonlijke behoeften voldoet, maar vinden dat ze beter contact maken met docenten en andere studenten als zij elkaar fysiek ontmoeten.
Gardiner bespreekt de CHLOE 7-studie, die de kloof in afstemming tussen online leerstrategieën en de eisen van traditionele studenten benadrukt. Om deze kloof aan te pakken, richten onderwijsinstellingen zich volgens de auteur op vier hoofddoelen: groei, toegang, kosten en kwaliteit.
Deze doelen zijn met elkaar verbonden en de uitvoering ervan hangt af van de omvang en het type instelling.
Volgens Gardiner kan het Eduventures Online Learning Strategy Framework instellingen helpen hun doelen te evalueren en hun voortgang te vergelijken. Door rekening te houden met hun missies, capaciteiten, budgetten en historische studentenpopulaties, kunnen instellingen een strategische aanpak ontwikkelen die de best mogelijke onderwijservaringen biedt.
De auteur concludeert dat een ‘one-size-fits-all benadering’ niet langer voldoet. Instellingen moeten hun online strategieën aanpassen om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van hun studenten en groei, toegang, kostenbesparing en kwaliteit van hun online aanbod.
Mijn opmerkingen
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar