Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Binnen het onderwijs worden mythes op het gebied van leren steeds vaker ontzenuwd. Binnen de wereld van ‘corporate learning’ komen misconcepties over hoe we leren nog vaak voor. Drie consultants van McKinsey proberen hier wat aan te doen.
Foto: digitalbob8
Er zijn heel wat fabels in omloop als het gaat om leren, opleiden en onderwijs. Daarbij gaat het dikwijls om hardnekkige fabels die er toe kunnen leiden dat we op een minder effectieve manier leren. Binnen het onderwijs timmeren mensen als Daniel Willingham, Casper Hulshof, Pedro de Bruyckere en Paul Kirschner al enkele jaren aan de weg met het demystificeren van dergelijke fabels. Zij focussen zich vooral op het onderwijs.
Volgens Artin Atabaki, Stacey Dietsch, en Julia M. Sperling van McKinsey zouden misconcepties over de werking van het brein ook binnen ‘corporate learning’ tegen het licht gehouden moeten worden, op basis van recente wetenschappelijke inzichten.
In hun bijdrage How to separate learning myths from reality bespreken zij drie ‘neuromythes’:
De auteurs geven ook voorbeelden van bedrijven die deze kennis over mythes binnen opleidingsprogramma’s toepassen.
Ik vind het een goede zaak dat er binnen het bedrijfsleven ook aandacht is voor dergelijke ‘neurofabels’. Atabaki cs adviseren m.i. terecht:
Companies should draw on the newly substantiated insights and may need to rethink their training programs accordingly. At the very least, they need to improve their dialogue with, and understanding of, the scientific community.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar