Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De content van de Khan Academy blijkt op een andere manier te worden gebruikt dan veel mensen verwachten. Dat blijkt uit een evaluatieonderzoek. Ik heb echter de indruk dat deze conclusie ook voortkomt uit de onderzoeksaanpak.
Foto: Katrina Kokoska
Michael Trucano van de Wereldbank noemt de materialen van de Khan Academy veelbelovend, en meent dat de potentie om kwalitatief goede content meer toegankelijk te maken, groot is. Tegelijkertijd is weinig bekend over het gebruik van deze materialen in de dagelijkse praktijk van ‘middle and low income’ landen. Het onderzoeksinstituut SRI heeft onlangs wel onderzoek gedaan naar het gebruik van de Khan Academy content in de VS. Daarbij is gekeken naar het gebruik van de materialen binnen scholen. Samen met Robert Murphy van het SRI heeft Trucano gekeken naar de relevantie voor scholen in andere landen. Een aantal bevindingen zijn:
De onderzoekers hebben gekeken naar het gebruik van de content van de Khan Academy binnen schoolverband. Zij hebben -afgaande op Trucano’s artikel- dus geen onderzoek gedaan naar het gebruik van de Khan Academy door individuen die op eigen initiatief deze materialen gebruiken. De conclusies zouden wel eens anders kunnen uitpakken als je individuele gebruikers zou bevragen.
De online video’s zouden dan best wel intensief gebruikt kunnen worden, ook om instructies nogmaals te bekijken. Bijvoorbeeld omdat geen medeleerlingen of docenten in de buurt zijn. Ik had ook verwacht dat Trucano aan deze invalshoek aandacht zou besteden, aangezien veel jongeren in ontwikkelingslanden weinig toegang hebben tot goed onderwijs. Wellicht komt dat nog want Trucano heeft nog een vervolg op deze post aangekondigd.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar