Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Eind 2013 baarde het Los Angeles Unified School District opzien met een grootschalige implementatie van iPads met Pearson-curricula. Inmiddels is men $ 1,3 miljard armer, en veel teleurstellende ervaringen rijker. Een recent ‘Wired-artikel’ over deze casus bevat wijze lessen ten aanzien van de implementatie van ICT in het onderwijs.
Foto: flickingerbrad
Wired laat namelijk ook zien dat de implementatie van ICT in het onderwijs wel goed kan gaan. Verder speelt bij de LAUSD-casus nog een aanbestedingskwestie. Men wil ook langs juridische weg geld terug krijgen van Apple en Pearson. Daar wil ik verder geen aandacht aan besteden.
De auteur van What Schools Must Learn From LA’s iPad Debacle laat diverse betrokkenen en experts aan het woord. De geleerde lessen die ik uit deze bijdrage haal, zijn:
De LAUSD lijkt de nodige lessen geleerd te hebben van dit debacle. Men houdt zich nu meer bezig met stragisch plannen, vanuit een visie op leren.
Het valt me overigens op dat veel van deze geleerde lessen niet uniek zijn voor de LAUSD, en zelfs niet voor het onderwijs. Instellingen blijken vaak erg hardleers als het gaat om de implementatie van ICT en leren.
Nota bene: de redactie van Wired heeft gekozen voor de titel “What Schools Must Learn From LA’s iPad Debacle”. De bijdrage had net zo goed “What Schools Must Learn From LA’s Pearson Debacle” kunnen heten.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar