Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Van consultants wordt beweerd dat zij gek zijn op kwadranten. Kwadranten maken de wereld overzichtelijk. Neem een x- en een y-as, elk met een tweedeling (dichotomie) en geef een omschrijving van elk van de vier vlakken die op deze manier ontstaan.
Voor wie houdt van deze versimpeling van de wereld, is het artikel over de opbrengst van gamification interessant. Het kwadrant dat in dit artikel wordt gepresenteerd, versimpelt de vraag of gamification zijn geld oplevert, tot twee hoofdvragen:
- heeft het impact op de business: ja of nee;
- leidt het tot een gedragsverandering bij de betrokken medewerkers: ja of nee.
Alleen als het antwoord twee keer ja is, is er sprake van effectieve gamification.
Het artikel op de site Gamification is iets minder kort door de bocht dan bovenstaande samenvatting.
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.