Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Het concept van ‘flipped learning’ is één van de modellen van blended learning, dat inmiddels alweer meer dan tien jaar wordt toegepast. Het EdSurge-artikel Does ‘Flipped Learning’ Work? A New Analysis Dives Into the Research gaat over een recente meta-analyse van onder andere Manu Kapur en John Hattie naar de effectiviteit van dit concept. De onderzoekers kraken een aantal kritische noten over ‘flipped learning’. Bij ‘flipped learning’ bestuderen lerenden instructies thuis (bijvoorbeeld via video), en verwerken zij het geleerde op een actieve manier in de klas. Manu Kapur, John Hattie, Irina Grossman en Tanmay Sinha hebben 46 meta-analyses met betrekking tot dit concept onderzocht. Zij vonden daarin opvallend verschillende algemene effecten. Vervolgens hebben de onderzoekers zelf een meta-analyse uitgevoerd van 173 studies die specifiek de aard van de implementatie van het concept hebben onderzocht. Interessante bevindingen zijn:
Critici van deze studie stellen dat de onderzoekers bepaalde belangrijke studies niet hebben meegenomen in hun meta-analyse. Ook zouden de onderzoekers appels met peren vergelijken door zowel onderzoeken uit het hoger onderwijs als K12-onderwijs te betrekken in hun meta-studie. De onderzoekers stellen dat we in elk geval een meer gedetailleerd inzicht nodig hebben in welke onderdelen van flipped learning het beste werken.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar