Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Menig docent heeft tijdens de coronacrisis voor het eerst online leren toegepast. Vanochtend heb ik twee bijdragen gelezen waarin lerenden een aantal verbeterpunten formuleren, op basis van hun ervaringen.
De eerste bijdrage vat de uitkomsten van een Educause-enquête onder 8392 lerenden van 54 instellingen samen. Deze respondenten noemen vijftien pedagogisch-didactische verbeterpunten bij het gebruik van leertechnologie. Voorbeelden zijn:
De Educause adviseert o.a. om docenten samen met instructional designers en educatieve technologen te laten samenwerken bij de ontwikkeling van online onderwijs. Verder meent de Educause dat ‘simultaan onderwijs‘ -zij spreken van ‘hybride cursussen’- niet meer weg te denken zal zijn omdat lerenden een variëteit aan leerervaringen willen hebben. Gezien de complexiteit van deze aanpak, heb ik ernstige twijfels bij dit advies.
Bijdrage twee is een beknopt artikel waarin verschillende lerenden aan het woord komen en verschillende suggesties ter verbetering geven. Zoals:
Naam (verplicht)
E-mail (verplicht)
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar