Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De Fosway Group heeft onlangs samen met Barco onderzoek gedaan naar de impact van virtual classrooms op L&D, en naar eventuele verbeterpunten op dit gebied. Wat zijn de belangrijkste bevindingen?
Fosway Group is een Brits analist die marktonderzoek doet naar technologie op het gebied van HR, inclusief leren en ontwikkelen. Zij hebben de resultaten van hun onderzoek naar virtual classrooms in een infographic (pdf) en een begeleidend bericht samengevat. Overigens hebben respondenten van 136 organisaties gereageerd.
Enkele interessante bevindingen zijn:
Bij het lezen van het bericht en het bekijken van de infographic vroeg ik me af hoe onderwijsinstellingen zouden scoren op dit onderzoek. Persoonlijk herken ik de enorme toename van het gebruik van virtual classrooms, en ook het oordeel over MS Teams.
De meeste webinars en virtual classrooms die ik het afgelopen jaar heb verzorgd, vonden plaats in MS Teams. Tegelijkertijd is MS Teams nog steeds mijn minst favoriete virtual classroom tool. Zelfs nu je de beschikking hebt over break out-rooms (nog steeds niet altijd, trouwens), mis je in MS Teams opties voor interactie. Als je bovendien wilt switchen tussen Powerpoint en, bijvoorbeeld, Mentimeter, dan begin je weer bij dia 1. Een presentatie in Keynote delen, lukt niet op een normale manier. En als je bijvoorbeeld een presentatie in PDF deelt, is de chat niet zichtbaar voor jou als presentator.
Voor één van onze belangrijkste werkprocessen gebruiken we m.i. in feite suboptimale technologie. Als individu heb je daar geen invloed op.
Zou MS Teams binnen het onderwijs ook massaal worden gebruikt als het geen deel uit zou maken van de Office-suite van Microsoft waar we met z’n allen massaal gebruik van maken?
Tip van John May.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar