Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Chelsea Waite maakt in Online peer learning: A growing trend sees 2 different approaches een onderscheid tussen peer teaching en peer learning. Zij geeft ook voorbeelden van leerplatforms die beide vormen faciliteren. Waite vergeet daarbij één belangrijke toepassing van peer teaching te vermelden.
Waite geeft aan dat we lerenden veel actiever kunnen inzetten binnen het onderwijsleerproces. Zij suggereert zelfs dat lerenden het gebrek aan contact met docenten, bijvoorbeeld tijdens de coronacrisis, deels goed kunnen maken (nog even en lerenden worden ingezet om het lerarentekort te helpen oplossen).
In haar bijdrage maakt zij een onderscheid in:
Waite meent dat tools voor peer learning een beter onderscheid zouden moeten maken tussen lerenden die over expertise beschikken en lerenden die daar niet beschikken.
Chelsea Waite vergeet twee belangrijk elementen hierbij:
Tegelijkertijd vergeet zij echter ook één belangrijke toepassing van peer teaching te vermelden. Lerenden verwerken leerstof op een actieve manier als zij deze moeten uitleggen aan anderen. Het uitleggen aan anderen kan zeer leerzaam zijn. Lerenden maken bijvoorbeeld een instructievideo of ze verzorgen een virtuele klas-sessie over de bestudeerde leerstof. Zij krijgen vervolgens vragen en feedback van andere lerenden, en van de docent.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar