Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Vanochtend heb ik een online sessie verzorgd over didactiek en blended learning tijdens een studiedag van medewerkers van Fontys Paramedische Hogeschool. Na een korte pauze konden docenten via een ‘Q&A’-sessie vragen aan mij stellen.
De uitbraak van COVID-19 heeft een enorme impuls gegeven aan het gebruik van leertechnologie binnen het hoger onderwijs. Toepassingen zoals MS Teams en Zoom zijn massaal ingezet als medium om onderwijs mee te verzorgen. Dat proces heeft zich begrijpelijkerwijs vaak ‘haasje repje’ voltrokken.
Het is nu van belang om te kijken hoe we verbeteringen aan kunnen brengen. Kijk daarbij vooral naar hoe je principes van een effectieve didactiek op een betere manier kunt faciliteren met behulp van leertechnologie. Over de vraag hoe je dat kunt doen, ging deze sessie.
Elk principe heb ik toegelicht aan de hand van voorbeelden. Ik heb lerenden ook laten brainstormen over het tweede principe.
Zie ook:
Na deze sessie vond nog een vraag- en antwoordsessie plaats. Daar nam een veel kleinere groep docenten aan deel dan tijdens de eerste online sessie. De vragen hadden vooral betrekking op het bevorderen van binding en betrokkenheid en het bevorderen van de concentratie bij online leren. Een erg leuke online sessie met veel vragen.
Hieronder vind je mijn slides:
The post Didactische principes blended learning (virtuele klas-sessie en Q&A-sessie) first appeared on WilfredRubens.com over leren en ICT.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar