Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Faculty of Skills | 09-06-2020 | Article Rating | (0) reacties

Zo hou je de motivatie vast: autonomie, competentie en verbondenheid

Voor veel werkgevers is het een bekend probleem: je stelt een scala aan online trainingen beschikbaar voor je medewerkers, maar een deel van hen doet niet mee. Aan de inhoud ligt het niet en je geeft ze voldoende mogelijkheden om de training af te ronden. Hoe motiveer je deze deelnemers om trainingen wél te volgen? 

Vaak hebben organisaties een visie op permanent leren, omdat dit goed is voor de medewerker en voor het bedrijf. Vrijwillig, maar niet vrijblijvend. Dan is het jammer als het wel vrijblijvend wordt opgevat. Bij mensen die niet meedoen of het programma niet afmaken zal het vaak ontbreken aan voldoende intrinsieke motivatie. Om die op peil te houden moet aan drie belangrijke voorwaarden worden voldaan volgens de volgens de self-determination theory van Deci en Ryan (2000): autonomie, competentie en verbondenheid. Kort gezegd: het is heel waardevol om ervoor te zorgen dat werknemers op autonome wijze hun sterke kanten kunnen inzetten in een omgeving waar ze zich verbonden mee voelen. Laten we wat dieper op deze drie voorwaarden ingaan. 


Lees het hele artikel


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in: