Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Vandaag vond bij de faculteit Onderwijs en Opleiden van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen een studiedag plaats. Eén van de activiteiten was de iXbox Mystery Challenge: een ontwerp-sessie rond ICT en leren, waarbij ik mocht jureren.
Centraal stond een FICTIEVE casus. De HAN moet in december een aantal weken dicht, maar het onderwijs dient gewoon door te gaan. Teams van docenten van de faculteit dienden een leerarrangement te ontwikkelen zodat studenten verder konden leren. De teams kregen een doos met daarin onder meer een tablet, stiften, papier, een werkvorm die ze moesten gebruiken (zoals peer feedback, werkplek leren of samenwerkend leren) en een ‘persona’ die aangaf wat de doelgroep van het leerarrangement moest zijn (zoals eerste eerstejaars voltijdstudenten of deeltijd studenten die werken).
Vervolgens ging men aan de slag, met de ontwikkeling van het arrangement. Frank Thuss (@frankthuss) had mij gevraagd om samen met Pierre Gorissen (@petermcallister) en Marijke Kral (@marijkekral) te fungeren als jury. We moesten tijdens het ontwikkelen kritische vragen stellen en feedback geven. Na een korte beraadslaging mochten we een oordeel vellen, op basis van de volgende vragen:
Tijdens het ontwikkelproces is mij het volgende opgevallen:
Enkele ideeën waren:
Wat mij betreft een leuke aanpak. Ik zou een volgende keer wel de scope van het leerarrangement meer afbakenen (breed of smal). Een scope met een beperkte omvang is gemakkelijker ‘compleet’ te maken in ruim twee uur dan een brede scope.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar