Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Vandaag heb ik bij SVO een workshop verzorgd in het kader van mijn opdracht om te komen tot een visiedocument rond onderwijsinnovatie en ICT. We hebben deze ochtend gekeken naar welke modellen voor blended learning het meest relevant zijn voor SVO. In deze blogpost ga ik in op de aanpak van deze sessie.
Nadat verbeterpunten ten aanzien van de huidige situatie via interviews en een workshop in kaart zijn gebracht, en we via een workshop ingegaan zijn op te bereiken doelen, hebben we vandaag verkend welke modellen voor blended learning de basis kunnen vormen voor de opleidingen van SVO.
De aanwezigen hebben vooraf informatie kunnen bestuderen over de betreffende modellen.
We zijn de sessie gestart met een korte terugblik op de resultaten van verleden keer. Daarna zijn we ingegaan op modellen voor blended learning. Deze modellen zijn gebaseerd op http://www.blendedlearning.org/models/. Deze indeling van het Christensen Institute kent een aantal tekortkomingen:
Vandaar dat ik deze modellen heb uitgebreid tot elf modellen. Uiteraard kun je hier nog varianten op bedenken. Je kunt een dergelijk model geleidelijk invoeren.
Waarom zijn deze modellen belangrijk?
Tijdens deze sessie hebben we eerst gediscussieerd over variabelen die ten grondslag liggen aan de modellen. Welke keuzes maak je ten aanzien van die variabelen?
Via Mentimeter hebben we vervolgens gekeken waar de voorkeur naar uitgaat. Op basis van de scores op de variabelen hebben we gekeken welke modellen voor blended learning het meest in aanmerking komen voor SVO (BOL-BBL, generiek-beroepsgericht).
Tenslotte zijn we ook nog stil blijven staan bij valkuilen die vermeden moeten worden bij de inzet van ICT.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar