Bloggers

Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Avetica | 10-04-2015 | Article Rating | (0) reacties

Moodle aan kop in gebruikersonderzoek naar leermanagementsystemen

Het Amerikaanse bedrijf Capterra is gespecialiseerd in het zoeken naar de juiste software voor iedere organisatie. Ook dit jaar hebben ze een uitgebreid gebruikersonderzoek gedaan naar leermanagementsystemen (LMS). Waarom doet zo’n bedrijf onderzoek naar leermanagementsystemen, hebben ze niks beters te doen? Nou, de markt voor leermanagementsystemen stijgt naar zo’n 7 à 8 miljard in 2018, dus serieus genoeg voor een jaarlijks terugkerend onderzoek.

De meerendeel van de respondenten komt overigens uit Amerika en Canada en het is interessant wat zich daar afspeelt. Ik beperk me hier tot een paar opvallende zaken, een uitgebreider verslag kan je hier lezen.

Het leukste om natuurlijk te melden is dat Moodle flink aan kop gaat bij de vraag welke LMS software wordt gebruikt. Met 14% is er een duidelijke voorsprong op de nummer 2 SumTotal Systems (8%) en Blackboard (7%). Uit de enquete blijkt overigens dat er honderden verschillende leermanagementsystemen die gebruikt worden zijn ingevuld.

Capterra Research 2015 LMS Software

Er is ook gevraagd naar welke functies veel gebruikt worden en welke functies respondenten graag zouden willen zien in hun eigen LMS. Gelukkig zijn de genoemde functies geen probleem voor Moodle en een aantal aanvullende plugins. Lees bijvoorbeeld alle berichten over de mogelijkheden van gamification of social learning in Moodle.

Capterra Research 2015 LMS features


© Arnout Vree for Moodlefacts.nl, 2015. | Permalink | No comment | Add to del.icio.us
Post tags: ,

Feed enhanced by Better Feed from Ozh

Het bericht Moodle aan kop in gebruikersonderzoek naar leermanagementsystemen verscheen eerst op Moodlefacts.nl.


Lees het hele artikel


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in: