Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Onderzoek naar het gebruik van ICT in de klas biedt een genuanceerd en niet eenduidig beeld als het gaat om de invloed op leerresultaten. Kijk echter ook naar de groep lerenden met zorgbehoeften.
Aaron S. Richmond en Jordan D. Troisi zijn docent en psycholoog. Zij stellen dat veel argumenten van voor- en tegenstanders van het gebruik van smartphones en laptops in de klas vooral gebaseerd zijn op anekdotisch bewijsmateriaal. Zij hebben naar onderzoek gekeken en presenteren in Technology in the Classroom: What the Research Tells Us hun bevindingen.
Verkeerd gebruik ICT
Effectief gebruik ICT
Aanbevelingen
Richmond en Troisi stellen:
There’s a lot of nuance to understanding student learning and how to effectively use technology in the classroom.
Daarom formuleren zij een aantal aanbevelingen:
Mijn commentaar
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar