Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Menige sector heeft de afgelopen decennia te maken gehad met grote veranderingen als gevolg van technologische ontwikkelingen. En er staat ons nog heel wat te wachten. Dat geldt echter niet voor het onderwijs. Uiteraard wordt er ook binnen deze sector gebruik gemaakt van nieuwe technologieën. Er is echter nog geen sprake van ‘disruptie’ of ‘revolutie’. Gilly Salmon zoekt hiervoor een verklaring. Waar ik weer mijn opmerkingen bij plaats.
Gilly is momenteel Academic Director bij de Britse Online Education Services (OES). Zij heeft een indrukwekkende staat van dienst op het gebied van ICT in het hoger onderwijs, en is ook een trouw deelnemer aan de Online Educa Berlijn die volgende week weer plaatsvindt. Haar bijdrage ‘Breaking down resistance to digital change‘ is de opmaat voor een serie van artikelen over de impact van technologische ontwikkelingen op het hoger onderwijs.
Volgens haar zijn er vijf belangrijke uitdagingen op dit terrein:
Gilly Salmon vreest dat derden, zoals commerciële bedrijven, in het gat zullen springen dat ontstaat als reguliere onderwijsinstellingen zich niet meer richten op de ontwikkeling van een strategie op het gebied van digitalisering. Zij stelt onder meer:
True leadership demands letting go of well-established and ingrained concepts and practices. And instead linking an institution’s historic values with a clear vision, objectives, strategy and tactics while simultaneously trying to bring the whole academic and student community along for the ride.
Mijn opmerkingen:
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar