Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
De beweringen over Artificial Intelligence (AI) in Learning & Development stapelen zich op. Kunstmatige intelligentie zou niets minder dan een revolutie beloven: trainingen die in een fractie van de tijd ontwikkeld worden, zonder writer’s block en met meer ruimte voor een doordacht ontwikkelingsproces. Zeker voor L&D-teams, die werken onder druk van krappe deadlines en hoge verwachtingen, klinkt dat als een gamechanger.
Maar tussen al die grote claims blijft het echte verhaal vaak vaag. Waarop zijn die cijfers gebaseerd? Wat zijn de kosten bij het gebruik van deze tools? En hoe zit het met de kwaliteit onderweg? FLOWSPARKS nam de proef op de som met een hands-on case study; een praktisch experiment waarin het AI-tools naast de handmatige aanpak van ervaren e-Learningexperten plaatste. Centrale vraag: wat levert AI nu écht op in het ontwikkelingsproces van e-Learning? In de rubriek Achtergrond houden wij u op de hoogte.
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.