Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Gedurende 6 weken heb ik deelgenomen aan de MOOC van Penn University of Pennsylvania in de omgeving Coursera. Bij deze een videoreview.
De MOOC (zie voor uitleg wikipedia) begon op 1 april en bestond uit 6 intensieve weken waarbij van de lerenden een studie van 4-6 uur per week werd verwacht. Op 22 mei 2013 heb ik met succes dit studietraject afgerond.
Veel afvallers
Bij de start van de MOOC waren 62.373 mensen die zich in hadden geschreven waarvan 5.592 studenten de eindstreep hebben gehaald. Dit percentage afvallers is niet uitzonderlijk bij MOOC’s. Het is een pittige investering in tijd naast je dagelijkse werkzaamheden. Daarnaast is het een redelijk traditioneel didactisch model waarbij veel zelfstudie gebruikt wordt. Niet iedereen wordt voldoende gestimuleerd en heeft de benodigde studievaardigheden. Je moet jezelf motiveren.
Mijn indruk
Met veel plezier heb ik deelgenomen aan dit traject. Je kunt pas echt oordelen over een concept als je het zelf doet.
Mijn bevindingen in een notendop (de rest vind je in de video):
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.