Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Yvonne Sterken (redactie) | 04-04-2012 | Article Rating | (0) reacties

Winnaars van de Nederlandse e-Learning Awards 2012 bekend

Winnaars van de Nederlandse e-Learning Awards 2012 bekend

’s-Hertogenbosch 3 april 2012

 

Op het e-Learning Event zijn de Nederlandse e-Learning Awards 2012 uitgereikt.

Voor de categorie Innovatieve e-Learning heeft de vakjury uit de 3 genomineerden Traintool als winnaar gekozen. De vakjury verkoos iSTARr als winnaar van de Best Practice e-Learning Award.

Nieuw dit jaar was de categorie Jong e-Learning Talent. De drie genomineerden hebben hun inzendingen op het e-learning event gepresenteerd en gepitched. Naast de vakjury heeft ook het publiek van het event zijn stem voor deze categorie uit kunnen brengen. Jop Haverkamp is met i-Tour 360 winnaar geworden in deze categorie.

 

Uit het juryrapport:

Winnaar Best Practice e-Learning Award: iSTARr

Van leren naar studeren. Dat kan een hele overgang zijn van de middelbare school naar de universiteit. iSTARr zorgt er voor dat studenten geactiveerd worden om voor een vak op tijd te gaan studeren. Dat gebeurt via diverse online werkvormen zoals web-lectures, online vragenuurtjes, oefenen en online examenbespreking.

Bob van den Brand besteed veel aandacht aan het op andere manieren uitleggen van soms saaie stof: hij maakt het aanschouwelijk door gebruik van metaforen en neemt zo zijn studenten mee. Studenten waarderen iSTARr goed. Naast colleges biedt het hen gelegenheid om op het door hen gewenste tijdstip te leren, stof te herhalen, en er actiever mee bezig te zijn.

Bovenal iSTARr werkt: het slagingspercentage bij examens is gestegen van 58% naar 79% en studenten waarderen het zeer.

iSTARr Best Practice Award

 

Winnaar Innovatieve e-Learning Award: Traintool

E-learning kan wel degelijk tools bieden voor het leren van vaardigheden, dat bewijst Traintool. Met Traintool oefen je online soft skills met de webcam. Het concept is krachtig door zijn eenvoud: de cursist ziet een filmpje met een trainer/acteur en moet hier vervolgens op reageren via de webcam, of de cursist leest aan de hand van een autocue een tekst voor. De webcam opname bekijkt de cursist eerst zelf (confronterend maar wel veilig). De cursist kan het vervolgens net zo vaak opnieuw doen tot hij/zij het resultaat goed genoeg vindt om in te sturen naar de trainer, die feedback en tips geeft.

TrainTool


Winnaar Jong e-Learning Talent Award: Jop Haverkamp

Jop Haverkamp heeft een visie: waarom zou je stil moeten zitten als je leert? Leren kun je ook buiten, met directe beleving en ervaring die het leren zoveel rijker maken. Deze visie heeft hij vertaald in i-Tour 360. Een interactieve educatieve tour in het educatiebos in Almere met een smartphone. Zo’n smartphone met GPS en foto/videocamera is bij uitstek geschikt om interactief te leren. Via video krijg je opdrachten van de boswachter, je wordt via de GPS rondgeleid en je kunt zelf opnames maken van dingen die je tegenkomt.

Jop Haverkamp Jong eLearning Talent

 

Klik hier om het volledige juryrapport van alle genomineerde projecten in de drie categorieën te bekijken.

 

Zie ook:

Het overzicht met alle genomineerden

Criteria voor e-Learning Awards 2012

e-Learning Event 2012


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

CAPTCHA Afbeelding
Voer de hierboven staande code in:

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.