Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Jane Hart is – samen met Jay Cross – iemand die niet nalaat om er op te wijzen dat leren binnen arbeidsorganisaties veel meer is dan opleiden. Leren gebeurt niet alleen in formele opleidingssettings, maar is een (impliciet) onderdeel van het werk. In een recente post op haar blog Learning in the Social Workplace wijst Jane Hart er op dat deze constatering consequenties heeft voor de competenties van degenen die verantwoordelijk zijn voor het leren binnen arbeidsorganisaties. De hedendaagse verantwoordelijke voor learning & development (L&D) heeft andere competenties nodig dan een instructional designer. In de woorden van Hart: “Instructional Design is for designing instruction”. En bij ‘designing instruction’ gaat het om opleidingsinterventies. Terwijl je van een L&D-specialist mag verwachten dat deze leerinterventies creëert. Of beter gezegd: mogelijk maakt. Opleidingen kunnen uiteraard onderdeel zijn van de leerinterventies. Aan de hand van een aansprekende grafiek, zet Jane Hart het continuüm dat loopt van courses naar personal learning af tegen de waarde die de leerinterventie voor de organisatie heeft. In een tweede grafiek laat zij zien wat dit betekent voor de competenties van de verantwoordelijken voor L&D.
Bron: Learning in the Social Workplace
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar
Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.