Vacatures
De volgende vacatures staan momenteel op e-Learning.nl:
Junior E-learning Developer (MAASTRO CLINIC)
Ondernemers voor 3 startups (Atrivision)
Implementation Project Manager (Atrivision)
Learning Consultant (Atrivision)
Agenda
|
Nieuwe column
Opleiden nergens voor nodig, is de ietwat opruiende titel van de column van Pieter-Jan van Schendel, Directeur Habilis Business Learning. Hij reageert op een uitspraak van een directeur van een gerenommeerd ICT-bedrijf. Provocerende column, die de nodige reacties oproept.
Suggesties?
Beschikt u zelf over interessant nieuws op het gebied van e-learning? Neem dan contact met onze nieuwsredactie via redactie@e-learning.nl zodat u in aanmerking kunt komen voor free publicity in de nieuwsrubriek.
|
Case van de maand:
De praktijkcase in deze nieuwsbrief is van de winnaar van de Smarter Learning Award. De prijs wordt jaarlijks door een vakjury namens e-Learning.nl uitgereikt. De case beschrijft de oplossing waarmee AtHand de prijs won.
Klik hier om direct naar de case te gaan.
|
Colofon
Deze nieuwsbrief is een initiatief van e-Learning.nl, een onafhankelijke portal met als doel het informeren van alle betrokkenen en het op elkaar afstemmen van vraag en aanbod.
Contact:
Postbus 14797
1001 LG Amsterdam
T. 06 53 64 03 78
F. 084 87 56 967
E. info@e-learning.nl
Wilt u onze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Log in op e-Learning.nl een schrijf u uit voor de nieuwsbrief.
|
Van rondrijden naar partnership
Opdrachtgever: Nokia HERE
Opdrachtnemer: AtHand
Klantvraag: Invoeren nieuwe manier van werken
Oplossing: Serious game
De leervraag die aan AtHand werd voorgelegd, was uitdagend: de geografisch analisten van Nokia HERE (de ‘kaartenmakers’) krijgen te maken met een totaal andere invulling van hun rol. Wat zij gewend waren te doen? Rondrijden in hun auto vol technische snufjes om zo een gebied - letterlijk - in kaart te brengen. In de wereld van vandaag, waar iedereen 24/7 wil beschikken over up to date informatie, is deze werkwijze niet meer toereikend. In hun nieuwe rol gaan de geografisch analisten zich richten op het sluiten van partnerships met partijen die beschikken over de gewenste data. Een compleet nieuwe manier van werken, waarvoor een andere mindset en vaardigheden nodig zijn.
Hoe pak je dat aan?
Gedrag gaat niet om begrijpen, gedrag gaat om doen. Herhalen, elke dag opnieuw. Training-on-the-job dus. Door het spelen van The Map Makers Society - een online training game - brengen de geografisch analisten gedurende 8 weken, 15 minuten per dag de nieuwe werkwijze in praktijk.
Collega’s worden gestimuleerd om samen te werken en om te leren van elkaar. Door je collega’s uit te dagen voor ‘kennisbattles’, verbeter je continu zowel je eigen kennis en vaardigheden als die van je collega’s. De meeste punten verdien je door met je team in de praktijk het ‘gewenste gedrag’ te vertonen, de nieuwe manier van werken te laten zien. The Map Makers Society stuurt op status, competitie, vakmanschap en fun: principes van Brein Centraal Leren die mensen ‘open’ maken voor leren en veranderen en waarmee een maximaal en langdurig leereffect wordt bereikt.
Liefde voor het vak
Geografisch analisten zijn vakidioten. Specialisten op het gebied van cartografie. Het concept van The Map Makers Society speelt in op hun liefde voor het vak. Via het platform van The Map Makers Society dagen beroemde vakbroeders uit het verleden, zoals Mercator en Vespucci, hen uit om opdrachten uit te voeren die overeenkomen met de nieuwe manier van werken. Elke opdracht wordt geïntroduceerd door een videoboodschap van The Master of the Map Makers Society, waarin hij steeds een les van een historische vakbroeder verwerkt. Vanuit het platform hebben de spelers direct toegang tot templates, programma’s en systemen die horen bij de nieuwe werkwijze en die zij nodig hebben om de opdrachten tot een goed einde te brengen.
Opdrachten worden beoordeeld door managers, die in The Map Makers Society de rol van ‘coach’ krijgen. Is het resultaat onvoldoende? Dan helpt de coach zijn team via het platform met de juiste feedback op weg.
Collega’s inspireren elkaar
De geografisch analisten, verspreid over de hele wereld, komen via The Map Makers Society met elkaar in contact. Op het platform wisselen ze tips en ideeën uit over hun nieuwe rol. In de Market Place verdienen ze extra punten met het delen van best practices. Teams die even niet zo goed weten hoe ze verder moeten, worden door het werk van collega’s geïnspireerd in het vinden van een oplossing.
What's in it for ...?
De winnaars mogen hun verzamelde punten omzetten in een schenking aan een zelf gekozen goed doel en … vergaren eeuwige roem als erelid van de Map Makers Society. Het resultaat voor Nokia HERE: 75% van de doelgroep heeft in de praktijk laten zien dat zij klaar is voor de nieuwe manier van werken!
AtHand en Serious Games
Marcel Mens, directeur AtHand: “Met serious games kun je je eigen contactkanalen trainen en incentive programma's structureler door laten werken. AtHand is hierin dé specialist met tien jaar ervaring. Het Amsterdamse bureau ontwikkelde traininggames voor onder meer accountants, telecomverkopers, callcentermedewerkers en management trainees waarmee niet alleen kennis en vaardigheden worden verbeterd, maar tegelijkertijd forse stijgingen in klanttevredenheid, conversie en sales zijn gegeneerd.”
|