Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Ingaven voor 'Faculty of Skills'

De opkomst (en ondergang?) van communicatietraining
Van Faculty of Skills | 22-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

De opkomst (en ondergang?) van communicatietraining

Van open lijn tot online en van voordoen tot VR: communicatietraining is in dit decennium veel sneller veranderd dan in de tientallen jaren ervoor. Maar is het nog wel van belang als chatbots onze communicatie overnemen? We bekijken de opkomst, en eventuele ondergang, van communicatietraining. Comm... Lees verder
81 procent Nederlanders wil samenwerking collega verbeteren
Van Faculty of Skills | 15-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

81 procent Nederlanders wil samenwerking collega verbeteren

Luisteren naar elkaar is grootste verbeterpunt samenwerking collega Utrecht, 15 mei 2018 – Maar liefst 81 procent van de Nederlandse kantoormedewerkers stelt dat de samenwerking met collega’s voor verbetering vatbaar is. Beter luisteren is de meest genoemde verbetering, kort gevolgd doo... Lees verder
TrainTool en ABN AMRO vallen in de prijzen bij CustomerFirst awards
Van Faculty of Skills | 03-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

TrainTool en ABN AMRO vallen in de prijzen bij CustomerFirst awards

Op de CustomerFirst awards in Utrecht heeft TrainTool samen met ABN AMRO, EarlyBridge en Mindmarker de CustomerFirst HRM Award gewonnen. Ondanks de stevige concurrentie besloot de vakjury uiteindelijk om het ‘Luisteren naar de klant: jij maakt het verschil’ trainingsprogramma met de eers... Lees verder
Spaced learning: de sleutel naar beter trainen
Van Faculty of Skills | 01-05-2018 | Article Rating | (0) reacties

Spaced learning: de sleutel naar beter trainen

Heb je wel eens een seizoen van een serie in een korte tijd uitgekeken? Bingewatchen heet dat en het is een populair tijdverdrijf. ‘Bingeleren’ daarentegen valt minder aan te raden. Niet alleen omdat het misschien minder leuk is dan series kijken, maar vooral omdat het niet bepaald een e... Lees verder
Trainen in de digital age: outdated of onmisbaar?
Van Faculty of Skills | 20-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Trainen in de digital age: outdated of onmisbaar?

Technologische ontwikkelingen en veranderingen op de werkvloer dragen bij aan een steeds dynamischer wordende werkomgeving. Medewerkers worden gebombardeerd met mails, appjes en andere prikkels. Er blijft minder tijd over om vaardigheden en kennis door training op niveau te houden. Ontdek waarom het... Lees verder
Trainingen evalueren nieuwe stijl: het Learning-Transfer Evaluation Model
Van Faculty of Skills | 13-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Trainingen evalueren nieuwe stijl: het Learning-Transfer Evaluation Model

Hoe evalueer je een training? Al sinds de jaren ‘60 wordt vaak het model van Kirkpatrick gebruikt. Dat model is echter veel te oud, stelt Dr. Will Thalheimer. Het leidt tot een checklistbenadering van evaluatie en gaat daarmee voorbij aan het echte doel. Voor de moderne wereld ontwie... Lees verder
Social learning: hoe stimuleer je feedback in e-learning?
Van Faculty of Skills | 06-04-2018 | Article Rating | (0) reacties

Social learning: hoe stimuleer je feedback in e-learning?

Hoewel het vaak in een adem met social media wordt genoemd, is social learning ouder en breder dan dat. ‘Leren door gedrag van anderen te observeren en imiteren’, zo definieerde Canadees psycholoog Albert Bandura het al in 1971. Binnen e-learning is social learning een belangrijk mechani... Lees verder
Dé leertrend van 2018: always-on learning. Maar hoe?
Van Faculty of Skills | 29-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

Dé leertrend van 2018: always-on learning. Maar hoe?

Jouw carrière is waarschijnlijk aan veel meer verandering onderhevig dan die van je ouders. Hetzelfde geldt voor je vaardigheden. Tijden veranderen, en voor bedrijven betekent dit dat real time en always-on learning de standaard wordt. Als medewerkers niet doorlopend nieuwe, algemenere vaardi... Lees verder
4 misverstanden over communicatie trainen voor grote groepen
Van Faculty of Skills | 14-03-2018 | Article Rating | (0) reacties

4 misverstanden over communicatie trainen voor grote groepen

Of het nu intern of extern is: communicatie is cruciaal voor success in je organisatie. Iedere medewerker heeft hier aandeel in. Veel bedrijven hebben dit ook wel door, maar zien vervolgens een hoop beren op de weg: is het niet erg inefficiënt om zoveel mensen te trainen? Helpt het überhau... Lees verder
5 voorspellingen over communicatietraining en soft skills in 2018
Van Faculty of Skills | 27-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

5 voorspellingen over communicatietraining en soft skills in 2018

Ook in 2017 werden er weer grote stappen gezet op het gebied van kunstmatige intelligentie. The internet of things, zelfrijdende vrachtwagens en meer van zulks, veranderen de toekomst van banen en benadrukken het belang van communicatieve vaardigheden. Een ‘leven lang leren’ geldt ook vo... Lees verder
4 misverstanden over communicatie trainen voor grote groepen
Van Faculty of Skills | 13-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

4 misverstanden over communicatie trainen voor grote groepen

Of het nu intern of extern is: communicatie is cruciaal voor success in je organisatie. Iedere medewerker heeft hier aandeel in. Veel bedrijven hebben dit ook wel door, maar zien vervolgens een hoop beren op de weg: is het niet erg inefficiënt om zoveel mensen te trainen? Helpt het überhau... Lees verder
Hoe meet je communicatieve vaardigheden online?
Van Faculty of Skills | 06-02-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe meet je communicatieve vaardigheden online?

“Ken uzelf!” Met dit Oudgriekse gezegde benadrukken filosofen, schrijvers en kunstenaars al eeuwenlang het belang van zelfkennis. Onder hen Socrates, Plato (in hun dialogen) en, iets recenter, The Wachowski’s (in 'The Matrix'). Weten waar je goed in bent, geeft zelfvertrouwen en st... Lees verder
Hoe verplicht ik mijn training?
Van Faculty of Skills | 31-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Hoe verplicht ik mijn training?

In mijn vorige artikel besprak ik hoe verplichting de participatie in communicatietrainingen kan boosten, waardoor de deelnemers meer leren en het geleerde ook in de praktijk kunnen brengen. Ondanks dat veel opdrachtgevers dit vaak eng vinden, merk ik toch uit de praktijk dat deelnemers di... Lees verder
Minderheid werknemers maakt voornemens voor persoonlijke ontwikkeling
Van Faculty of Skills | 17-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Minderheid werknemers maakt voornemens voor persoonlijke ontwikkeling

Hoewel ieder jaar veel van ons weer goede voornemens maken, gaat dit niet op voor persoonlijke ontwikkeling. 56 procent van de Nederlandse kantoormedewerkers heeft afgelopen jaar niet voor zichzelf bedacht welke vaardigheden of kennis ze wilden verbeteren. Werkgevers spelen hierin een negatieve rol:... Lees verder
Schools of niet: maak je online training verplicht
Van Faculty of Skills | 02-01-2018 | Article Rating | (0) reacties

Schools of niet: maak je online training verplicht

Een training verplicht stellen, moet je dat wel doen? Als projectmanager zit ik regelmatig aan tafel met opdrachtgevers voor een online communicatietraining van TrainTool. In het eerste gesprek dat ik met ze heb over de implementatie van de training, begin ik altijd vrij snel over het verplicht stel... Lees verder
Hoe verplicht ik mijn online training?
Van Faculty of Skills | 19-12-2017 | Article Rating | (0) reacties

Hoe verplicht ik mijn online training?

In mijn vorige artikel besprak ik hoe verplichting de participatie in communicatietrainingen kan boosten, waardoor de deelnemers meer leren en het geleerde ook in de praktijk kunnen brengen. Ondanks dat veel opdrachtgevers dit vaak eng vinden, merk ik toch uit de praktijk dat deelnemers dit helemaal... Lees verder
Schools of niet: maak je online training verplicht
Van Faculty of Skills | 12-12-2017 | Article Rating | (0) reacties

Schools of niet: maak je online training verplicht

Een training verplicht stellen, moet je dat wel doen? Als projectmanager zit ik regelmatig aan tafel met opdrachtgevers voor een online communicatietraining van TrainTool. In het eerste gesprek dat ik met ze heb over de implementatie van de training, begin ik altijd vrij snel over het verplicht stel... Lees verder
TrainTool en Rode Kruis winnen zilveren 'Excellence in the design of learning content' award
Van Faculty of Skills | 05-12-2017 | Article Rating | (0) reacties

TrainTool en Rode Kruis winnen zilveren 'Excellence in the design of learning content' award

Op de Learning Technologies Award ceremonie in Londen is TrainTool samen met onze klant het Rode Kruis in de prijzen gevallen. Met vier nominaties op zak, maar ook met stevige concurrentie, werd uiteindelijk ons online trainingsprogramma voor vrijwilliger bij de Nijmeegse vierdaagse bekroond met de ... Lees verder
Ruim een kwart medewerkers krijgt geen beoordelingsgesprek
Van Faculty of Skills | 28-11-2017 | Article Rating | (0) reacties

Ruim een kwart medewerkers krijgt geen beoordelingsgesprek

Vooral hoogopgeleide medewerker durft beoordeling niet bespreekbaar te maken Utrecht, 27 november 2017 – Hoewel beoordelings- en functioneringsgesprekken inmiddels niet meer weg te denken zijn bij de meeste organisaties, en er zelfs aan 2.0 versies wordt gewerkt, blijkt meer dan een... Lees verder
NS over blended training: "Een significante vaardigheidsstijging"
Van Faculty of Skills | 21-11-2017 | Article Rating | (0) reacties

NS over blended training: "Een significante vaardigheidsstijging"

Op het drukke Nederlandse spoornetwerk gebeurt veel. Treinmachinisten moeten hier goed mee om kunnen gaan en er vooral duidelijk over kunnen communiceren, zowel onderling als met de treindienstleider. Veiligheidscommunicatie voorkomt misverstanden en oponthoud. Maar hoe laat je machinisten er echt m... Lees verder
Pagina 2 van 3Eerste   Vorige   1  [2]  3  Volgende   Laatste   

Meest gelezen nieuws

Geen artikelen gevonden

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Let’s Learn! 09-10-2023

Retentie en AI

Helma van den Berg van Let's Learn! beluisterde de bijdrage van Jeanne Bakker aan de podcastserie BrainBakery. Bakker vertelde over de bedreiging en kansen die we nu en in de toekomst van AI kunnen verwachten. In de podcast sprak zij haar verwachtingen uit voor de toekomst van AI in leren. Helma is het met haar eens. Zoals de gedachte om AI voor gepersonaliseerd leren te gebruiken.