Nieuws

Een overzicht van nieuwsbericht van onze redactie en aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.


Van Wilfred Rubens (redactie) | 08-06-2019 | Article Rating | (0) reacties

Pre-conferences programma OEB 2019 bekend #OEB19

Pre-conferences programma OEB 2019 bekend #OEB19

Van 27 tot en met 29 november aanstaande vindt dit jaar de OEB plaats, “The global, cross-sector conference and exhibition on technology supported learning and training“. Gisteren is het programma van de pre-conference workshops bekend gemaakt.

De OEB start officieel op donderdagochtend 28 november 2019 met een plenaire sessie. De dag ervoor vinden echter al workshops plaats. Deze workshops duren de hele woensdag, of duren een halve dag (ochtend of middag).

Je hebt de gelegenheid om met een groep mensen dieper op een onderwerp in te gaan. Vaak zijn ze ook gericht op het ontwikkelen of ontwerpen van (een onderdeel van) een leertraject. Voor pre-conference workshops moet je wel extra betalen (€ 90 voor een halve dag, € 170 voor een hele dag, soms zijn ze gratis).

Het pre-conference workshops van editie 2019 van de OEB gaan over onderwerpen als:

  • Herontwerp je onderwijs (met Frank van den Ende, Jochem Goedhals en Eric Frey).
  • Academische veranderingen door storytelling via video.
  • Adaptief leren binnen de leeromgeving Moodle.
  • Een introductie in het ontwikkelen van scenario’s voor VR en AR.
  • Het ontwerpen van een escape room voor docenten (door Jasper van Winden en Emma Bosman).
  • Podcasts: de kracht van het gesproken woord.
  • Op waarden gerichte L&D is geen optie, maar de toekomst (met Jos Arets en Vivian Heijnen)
  • Over het ontwerpen van een chatbot.
  • De neurowetenschappelijke achtergronden van micro-learning.


Hoe waardeert u deze bijdrage?




Reacties

Plaats hieronder uw reactie.

Naam (verplicht)

E-mail (verplicht)

Achtergronden aanbieders

Column

0 reacties
Van Wilfred Rubens (redactie) 09-06-2019

Gepersonaliseerd leren heilige graal?

Veel ronkende verhalen over gepersonaliseerd leren op. Lastige is een gebrek aan eenduidige definities. Wilfred Rubens beschrijft gepersonaliseerd leren als het gebruik maken van de karakteristieken van lerenden om hen specifieke, relevante en adaptieve leerervaringen te bieden.