Een overzicht van blogs geschreven door aanbieders die zich hebben aangesloten bij e-Learning.nl.
Hoe kunnen docenten de motivatie van lerenden stimuleren om zo betrokkenheid, doorzettingsvermogen en betere prestaties te bevorderen? Deborah Brownstein en Jonathan Dapra houden zich onder meer bezig met onderwijsontwerp en motivatie en vatten vier opvattingen over dit onderwerp samen. Volgens Brownstein en Dapra laat onderzoek zien dat de mindset of overtuigingen van lerenden over hun eigen capaciteiten een aanzienlijke invloed hebben op hun motivatie, doorzettingsvermogen, gedrag en leerprestaties. Deze mindsets zijn echter niet vaststaand en kunnen veranderen. Docenten kunnen invloed uitoefenen op het vormgeven van deze mindsets door hun manier van onderwijs aan te passen. De auteurs onderscheiden vier kenmerken van positieve ‘academic’ mindsets geïdentificeerd:
Dankzij inzicht in de overtuigingen van lerenden, kunnen docenten volgens de auteurs hun onderwijspraktijken aanpassen om leerdoelen en effectief studeergedrag te bevorderen die bijdragen aan het succes van de lerende. Een stimulerende onderwijsomgeving en goede relaties helpen de motivatie van lerenden om te leren en te slagen te verhogen.
Mijn opmerkingen:
Naam (verplicht) Naam Is Verplicht
E-mail (verplicht) E-mail Is Verplicht Ongeldig E-mailadres
Commentaar Is Verplicht
Bericht mij via e-mail over vervolg commentaar